Blogowa zabawa - oTAGowani

Zostałam otagowana przez little.decoy7 oraz Tirindeth do stworzonej niedawno zabawy blogerów. Bardzo dziękuję za podobne wyróżnienie.

Zasady:
1. Każda oTAGowana osoba ma za zadanie odpowiedzieć na 11 pytań zadanych przez "Taggera" na swoim blogu.
2. Po odpowiedzeniu na zadane pytania wybierasz nowe 11 osób do oTAGowania i piszesz je w swoim poście.
3. Tworzysz 11 nowych pytań dla osób oznaczonych w TAGu i piszesz je w swoim TAGowym poście.
4. Wymieniasz w danym poście osoby oTAGowane przez Ciebie.
5. Nie oznaczaj oTAGowanych już osób.
 6. Poinformuj wypisane osoby, że zostały oTAGowane.

Pytania od little.decoy7:

1. Masz rodzeństwo? Jeśli tak, to ile?
Tak, mam, z czego zresztą ogromnie się cieszę. Monika jest ode mnie tylko o szesnaście miesięcy starsza i mimo licznych wad, które, przyznaję ze skruchą, sama zresztą posiadam, pozostajemy dla siebie ogromnym wsparciem. 

2. Kolekcjonujesz coś? Co?
Przepraszam bardzo, ale czego ja nie kolekcjonuję, albo przynajmniej nie kolekcjonowałam? W dzieciństwie były to figurki bohaterów z ulubionych animacji pośród których zdecydowaną perełką były te przedstawiające "Czarodziejki z Księżyca". Jak większość ludzi z mojego pokolenia, namiętnie kolekcjonowałam również wszelakiego rodzaju karteczki. Później przyszedł czas na figurki delfinów, aniołów i psów. Na dzień dzisiejszy żadna z owych kolekcji nie jest już kontynuowana. Po prostu nie mam już miejsca na półkach ;)

3. Jakie są twoje ulubione zespoły?
Jestem bardzo elastyczna jeżeli chodzi o zespoły (i nie tylko), które słucham. W moich głośnikach równie często można usłyszeć Lifehouse, Nickelback, The Rasmus, co Birdy, Adele czy będący polskim akcentem - Myslovitz. Ponad to uwielbiam muzykę filmową. 

4. Jakiego gatunku książki najchętniej czytasz?
Ostatnim czasy zaczytuję się głównie w powieściach fantastycznych. Fascynują mnie wątki mitologiczne wplecione w fabułę konkretnej powieści, ale także "oklepane" wampiry, wilkołaki i anioły. Żeby jednak nie znudzić się owym gatunkiem sięgam po dobrą, sprawdzoną powieść obyczajową, thriller a niekiedy nawet i romans. Staram się nie ograniczać żadnymi barierami ;)

5. Z którym autorem chciałabyś przeprowadzić wywiad?
Jako, że ostatnio zachwycam się nad "Igrzyskami śmierci" to właśnie z Suzanne Collins najchętniej przeprowadziłabym swój wywiad. Nie mogę jednak pominąć nazwisk, które są bliskie mojemu sercu już od dawna. Nicholas Sparks, Jodi Picoult... Zdecydowanie moja lista byłaby długa ;)

6. Co zabrałabyś ze sobą na bezludną wyspę?
Oprócz interesującej lektury? Cóż, na pewno laptop z dostępem do internetu żeby przynajmniej w ten sposób utrzymać kontakt ze światem i ludźmi. Oprócz tego mojego kochanego i jedynego w swoim rodzaju Tobiasza, a także pewnego uroczego choć nieco zdewastowanego niedźwiadka, który przypominałby mi o domu ;)

7. Na jakim instrumencie najchętniej nauczyłabyś się grać?
Nie będę chyba zbyt oryginalna, kiedy wymienię gitarę, ale za to będę przy tym szczera. Oprócz tego w czołówce znalazłyby się skrzypce i pianino, których dźwięk po prostu uwielbiam. 

8. Jaki film ostatnio oglądałaś?
W ostatnim czasie było ich wyjątkowo dużo. Noc z przyjaciółkami zdecydowanie sprzyja oglądaniu ;) Była to prawdziwa uczta filmowa: Jeden dzień, Zaginiona, Igrzyska śmierci, Wybuchowa para, Królewna Śnieżka(z Julią Roberts w jednej z głównych ról), Mój tydzień z Marilyn oraz Angel. A także, jak mogłam zapomnieć!, I, że Cię nie opuszczę
 
9. Z jakiego przedmiotu najchętniej się uczysz?
Uwielbiam się uczyć historii, ale tylko i wyłącznie po XVI wieku, szczególną sympatią (o ile można użyć takiego słowa w tym wypadku) obdarzając okres II wojny światowej, który po prostu mnie fascynuje. Ponad to znajduję przyjemność w nauce języka polskiego, a ostatnim czasy, nawet i rosyjskiego.

10. Pamiętasz swą największą wpadkę?
Pominę to pytanie, dobrze? Oj, no dobra! Wygraliście. Jestem prawdziwą mistrzynią we wpadkach, ale w pamięci moich znajomych szczególnie utkwiła jedna. Byliśmy na jakiejś wycieczce po Krakowie, rozmawiałam właśnie z koleżankami, kiedy coś zatrzymało mnie w miejscu. Przekonana, że jak zwykle wpadłam na jakiegoś starszego, miłego pana, albo staruszkę z groźnie wyglądającą torebką rzuciłam przez ramię krótkie Przepraszam. Skąd mogłam wiedzieć, że to lampa?

11. Ulubiony aktor?
Nie oglądam filmów dla konkretnych aktorów. Każdy z nich ma swoje lepsze i gorsze role i koniec kropka. Pomijając oczywiście niezastąpionego Johnny'ego Deepa a także mojego ukochanego Iana Somerhaldera więc uznajmy, ze to oni są moimi ulubionymi aktorami ;)

Pytania od Tirindeth:


1. Jaką książkę lubisz najbardziej i dlaczego właśnie ona?
Trudno jest mi wybrać jedną, konkretną powieść. Ogromnym sentymentem darzę bowiem wiele tytułów. Wśród nich zdecydowanie na pierwszy plan wysuwa się Zawsze przy mnie stój, Dobrani, Trylogia Dary anioła a także, od niedawna, Igrzyska śmierci. Dlaczego? Cóż, dlatego że ich lektura daje mi znacznie więcej niż chwilę relaksu.

2. Co znaczy Twój nick – czy wiąże się z nim jakaś historia?

Mój nick to nic innego jak zdrobnienie mojego imienia. I choć z chęcią uraczyłabym Was jakąś pasjonująca historią na jego temat, niestety takowa nie istnieje ;)

3. Jakiego bohatera płci przeciwnej lubisz najbardziej i dlaczego? (może być filmowy albo książkowy)

Gdyby mieli to być bohaterowie książkowi z pewnością wybrałabym Jace'a z Darów anioła i Dymitra z Akademii wampirów. Obaj panowie uosabiają mój własny męski ideał. Czuli, opiekuńczy, ale równocześnie obdarzeni oryginalnym poczuciem humoru. Z bohaterów filmowych (a raczej serialowych) zdecydowanie na pierwszym  miejscu figuruje Damon z Pamiętników wampirów. No bo jak można NIE kochać Damona?

4. Jakiego koloru są ściany w Twoim pokoju?

Niezwykle dziewczęcy wrzos połączony z ciemnym różowym.Idealny na odstresowanie :)

5. Czy lubisz szpinak? :P

Kiedy byłam dzieckiem nienawidziłam samego dźwięku tego słowa. Wraz z wiekiem moja nienawiść powoli słabła. Obecnie szpinak wręcz uwielbiam (choć nie pod każdą postacią)

6. Jaki jest Twój ulubiony dowcip – możesz go opowiedzieć ;)

O nie, do opowiadania dowcipów absolutnie nikt mnie nie namówi. Jestem zupełnym antytalentem w tej dziedzinie. Uchylając jedna rąbka tajemnicy, przepadam za dowcipami o Kubusiu Puchatku i, o zgrozo!, bawią mnie żarty o blondynkach.

7. Czy chciałbyś/chciałabyś zamieszkać w innym kraju – jak tak, to jakim?

Wyobrażam sobie swój własny domek poza granicami kraju. Traktowałabym go jednak nie jako stałe miejsce zamieszkania lecz oazę spokoju i odpoczynku. Gdzie by sie on znajdował? Cóż, zdecydowanie upodobałam sobie Grecję i Bułgarię, ale jest jeszcze tyle miejsc, któych nie zoibaczyłam, że nie potrafię udzielić szczerej odpowiedzi.

8. Jakiej książki nie lubisz najbardziej i dlaczego?

Na chwilę obecną? Zdecydowanie Potop oraz Krzyżacy.Styl pana Sienkiewicza nie przypadł mi do gustu. Jedyny utwór autorstwa tego  polskiego noblisty, który spotkał się z moją aprobatą to W pustyni i w puszczy.  

9. Oglądasz horrory, czy się boisz takich filmów?

Oglądam, ale się boję. Dlatego horrory, które oglądam z reguły nikogo poza mną nie przerażają bo są to "najdelikatniejsze" filmy gatunku.

10. Chodzisz do teatru / opery / filharmonii? Lubisz to, czy raczej unikasz takich miejsc?

Uwielbiam teatr i dlatego ubolewam, że tak rzadko udaje mi się znaleźć miejsce na oglądanie spektakli. Jeżeli chodzi o opery czy filharmonie zdecydowanie darzę te miejsca mniejszą sympatią. Nie unikam ich z premedytacją, ale też nie szukam sposobności żeby je odwiedzić

11. Dlaczego założyłeś / założyłaś bloga?

Gdybym miała być szczera, musiałabym przyznać, że zrobiłam to z nudy i zazdrości. Myśl, iż w ten sposób będę mogła podzielić się z innymi moją pasją  czy popracować nad swoim stylem, pojawiła się bowiem w mojej głowie dopiero później. 

Pytania ode mnie dla Was;

1. Jakie jest Twoje ulubione wspomnienie z dzieciństwa i z czym kojarzy ci się ten okres?
2. Jaka piosenka najlepiej nadawałaby się na piosenkę promującą film o Twoim życiu?
3. Który bohater książki najbardziej cię przypomina, a którego chciałabyś/chciałabyś przypominać?
4. Kto ze sławnych postaci (realnych lub z literatury) stanowi dla Ciebie autorytet?
5. Gdyby wybuchł pożar jaką rzecz uratowałabyś/uratowałbyś jako pierwszą?
6. Gdyby Twoje imię miało odzwierciedlać Twoje prawdziwe oblicze jak ono by brzmiało?
7. Czy zetknęłaś/zetknąłeś się już z książką, która w jakikolwiek sposób zmieniła Twoje spojrzenie na pewne poglądy?
8. Co można zobaczyć przez okno Twojego pokoju?
9. Gdyby przez jeden dzień mogło spełnić się każde Twoje życzenie jakby on wyglądał?
10. Jeśli założymy, że istnieje coś takiego jak reinkarnacja, jaką postać przyjęłabyś/przyjąłbyś w swoim przyszłym życiu?
11. Gdybyś mogła/mógł wybrać pisarza odpowiedzialnego za tworzenie scenariusza Twojego życia, kto by nim został?

A kogo typuję?


13 comments

  1. Także uwielbiam Myslovitz, tylko do nowego wokalisty nie umiem się przekonać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie starsze numery posiadają większy potencjał ;)

      Usuń
  2. Haha dziękuję ;) świetne pytania wymyśliłaś, wezmę udział w wolnej chwili :) Pjooona, też nie lubię Sienkiewicza, a "Krzyżacy" to chyba najgorsza książka, jaką w życiu przeczytałam...

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo wyczerpujące odpowiedzi, ale i bardzo oryginalne, a także interesujące. Również uwielbiam kochanego Deepa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za zaproszenie do zabawy. Postaram się dzisiaj jakoś to ogarnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję za oTAGowanie, wkrótce postaram się odpowiedzieć na twoje pytania ;).

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe odpowiedzi, chyba sama również wezmę udział w tej zabawie ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie ta zabawa też już dopadła, ale ty masz ciekawsze odpowiedzi :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Również zbierałam karteczki. Właściwie to wciąż jestem w posiadaniu całkiem pokaźnej kolekcji.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne odpowiedzi :)
    Team Damon!

    OdpowiedzUsuń
  10. Zazdroszczę podobnego wiekiem rodzeństwa - moja mała siostrzyczka jest ode mnie 14 lat młodsza :( Prawie jak moje dziecko ;D

    O tak! Ja też kolekcjonowałam karteczki! Mam je do dziś!

    Muzyka filmowa jest wspaniała, ja szczególnie sobie cenię Zimmera i Elfmana.

    Nasze ulubione gatunki pokrywają się w 100% :)

    Jak przeczytałam "bezludna wyspa", to od razu pomyślałam o serialu Lost, który teraz sobie od początku przypominam ;) A Tobie przypomnę, że laptop na tej bezludnej wyspie długo nie pociągnie. No chyba, że weźmiesz również torbę baterii :D

    Wpadek z lampą, latarnią, znakiem drogowym lub ścianą ja zaliczyłam całe mnóstwo, więc spoko, jesteś całkiem normalna i to nic strasznego ;D

    IAN SOMERHALDER!! Boże, w Lostach też był rewelacyjny *____* A co dopiero w VD *_____* *leci ślina*

    Szpinak jest przepyszny i ja również kiedyś go nienawidziłam :D

    A mnie żaden horror jakoś szczególnie nie przeraził ;(

    Mój komentarz bije rekordy długości ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. Sama chciałam Cię oznaczyć, ale mnie wyprzedziłaś no :( Dziękuję za otagowanie i na dniach dodam post z odpowiedziami. Trudne pytania zadałaś, więc muszę się chwilkę nad nimi zastanowić.

    OdpowiedzUsuń
  12. O! Dziękuję za wytypowanie ;) Teraz będę myśleć nad odpowiedziami ;)

    PS. Wybrałaś ciekawe pytania ;) Podobają mi się piąte i dziewiąte :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz witam z uśmiechem na ustach. Wszystkie niezmiennie stanowią dla mnie zresztą niewyczerpane źródło motywacji. Będę więc wdzięczna za każdy, nawet najmniejszy pozostawiony przez Was ślad i, w miarę możliwości, postaram się na niego odpowiedzieć.
Kala