Sto lat, sto lat! czyli pierwsze urodziny bloga

Choć samej doprawdy trudno jest mi w to uwierzyć, Zlodziejkaksiazek obchodzi dzisiaj swoje pierwsze urodziny! Sam blog powstał dokładnie rzecz biorąc 7 maja, ale pierwsza recenzja powstała dopiero dzień później - 8 maja. Zakatarzona, zrzędząca i znudzona niezliczonymi godzinami spędzonymi pod pierzynką, "buszowałam" po internecie by przynajmniej w ten sposób osłodzić sobie chwile. Wcale nie szukałam wówczas żadnego bloga z recenzjami, ba! w swojej całkowitej ignorancji podobnych stron prawdopodobnie w ogóle nie podejrzewałam wówczas, że takowe istnieją, a jednak właśnie na niego natrafiłam. Nie pamiętam jego adresu, ani właścicielki, nad czym zresztą głęboko ubolewam. To właśnie on jednak przyczynił się do tego, że w mojej głowie narodził się pomysł na własnego bloga.

Już wówczas sporo czytałam i zapargnęłam niezwłocznie podzielić się z kimś moimi opiniami na temat konkretnych tytułów. Dlaczego akurat Zlodziejkaksiazek? To jedno z tych pytań, na które doprawdy trudno jest znaleźć krótką, treściwą odpowiedź. Nie chciałam korzystać ze schematycznej budowy adresów, a przeglądając kolejne blogi o tematyce książkowej natrafiłam na recenzję powieści Markusa Zusaka. Nie miałam okazji zapoznać się z jego twórczością, ale już sam tytuł podbił moje serce. Nie małą zasługę w owej historii odegrał zresztą inny blog.

Przeżywałam początkową fascynację blogosferą. Tworzyłam recenzję po recenzji (a zaczęło sie od powieści Jodi Picoult "Krucha jak lód"), wstawiałam coraz to nowe zapowiedzi, a także zdjęcia stosów przytaszczonych z biblioteki. Mojego entuzjazmu nie był w stanie nawet ostudzić początkowy brak odzewu ze strony innych blogowiczów. Euforia minęła, kiedy powróciło normalne życie. Koniec szkoły nierozerwalnie połączony był z powrotem do szkoły, a, co za tym idzie, większą "porcją" obowiązków.Gdyby nie fakt, że właśnie wówczas zaczęliście chętniej zaglądać na Zlodziejkeksiazek z pewnością tutaj nastąpiłby koniec jej historii. Nawet Wasz najmniejszy komentarz mobilizował mnie jednak do dalszego działania. Czytałam i pisałam, przelewając swoje myśli i odczucia na klawiaturę, choć muszę przyznać, że początkowo byłam doprawdy mało krytyczna ;)

Wraz z początkiem czerwca nawiązałam swoją pierwszą w życiu współpracę. Uczucia, które wówczas mi towarzyszyło nie muszę chyba tłumaczyć nikomu, czyż nie? Współpraca z wydawnictwem Amber była owocna, ale krótka. Wciąż wspominam ją jednak z dużym sentymentem ;) Gdyby nie ona, nie doszłoby bowiem do żadnej innej. Nie byloby Bukowego Lasu, Miry, Grupy Wydawniczej Publicat, Matrasa, Woblinka, Otwartego, Sztukatera, Videografu II, Jaguara, Muzy, Repliki, Prószyńskiego, Papierowego Księżyca, ani MAG-a. Nie byłoby więc stosu cudownych lektur i godzin niezapomnianej przygody z książką. Nie byłoby wzruszeń, śmiechu, ani momentów grozy. Słowem, nie byłoby niczego co teraz wspminam z uśmiechem na ustach.

Oczywiście zdarzyły się chwile, o których wolałabym jak najszybciej zapomnieć. Wydaje mi się jednak, że przywoływanie ich nie jest dobrym pomysłem.

Od 7 maja odwiedziliście mnnie 34 175 razy i pozostawiliście po sobie 866 komentarzy. Doczekaliśmy się 17 like'ów na facebooków i 68 obserwatorów z czego ogromnie się cieszę. Ku mojemu ogormnemu zdumieniu najchętniej oglądanym przez Was postem jest recenzja powieści "Monster High. Upiorna szkoła" .Jak do tej pory najchętniej odwiedzaliście mnie w lutym co dziwi mnie tym bardziej, że jest to przecież najkrótszy miesiąc w roku ;)

Wiele zawdzięczam temu blogowi. Dał mi dużo, nie zabierając prawie nic w zamian. To dzięki niemu podszkoliłam nieco mój warsztat, spotkałam cudownych ludzi i uwierzyłam w siebie, a także w to co tworzę. Dziękuję Wam ogromnie za to, że wciąż ze mną jesteście i że dajecie mi tyle siły.  Chcę żebyście wiedzieli, że naprawdę wiele to dla mnie znaczy.


Przepraszam za brak żadnego konkursu. Wstyd przyznać, ale dopiero dwa dni temu przypomniałam sobie o urodzinach ;) Obiecuję, że wynagrodzę Wam to w wakacje, kiedy na reszcie zyskam nieco więcej wolnego czasu.

25 comments

  1. Zostałaś oTAGowana do zabawy blogerów.
    Szczegóły u mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję. Jak tylko znajdę czas, wezmę udział ;)

      Usuń
    2. Ja też Cię wybrałam Cię do zabawy oTAGowani - jeśli będziesz miała ochotę wziąć udział, zapraszam :) A co do bloga - naprawdę gratuluję. Sama w marcu obchodziłam rok własnego bloga - jakoś tak się człowiek inaczej czuje, no nie? tak... dumnie. Bo to w końcu już nie byle co, jak blog ma rok! :D

      Usuń
    3. Jak znajdę czas na pewno wezmę udział.
      A duma rzeczywiście jest. Zamierzam się tym chwalić na okrągło ;D

      Usuń
  2. Wszystkiego najlepszego dla Ciebie i twojego bloga :) trzymaj się i nie zmieniaj, bo tworzysz historię. To właśnie dzięki twojemu blogowi podjęłam decyzję, że mogę się dzielić moją miłością do książek i stworzyłam swój blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak miło coś takiego usłyszeć i jak bardzo jestem Ci wdzięczna za podobne słowa ;)
      A miłością do książek zawsze warto się dzielić dlatego tym bardziej się ciesze z Twojej decyzji ;)

      Usuń
  3. Życzę Ci wytrałości i niezmiennego czerpania przyjemności z prowadzenia bloga. Sto lat prowadzenia bloga! Gratuluję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wytrwałość zawsze się przyda, dziękuję ;)

      Usuń
  4. Gratuluję i życzę dalszych sukcesów i przyjemności z blogowania. :)) Ja też w maju wpadłam na pomysł założenia bloga, ale pod koniec :D Ściskam! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze wiedziałam, że maj to wyjątkowo "płodny" miesiąc ;)

      Usuń
  5. Gratulacje. :)) Bardzo lubię czytać Twoje opinie, więc mam nadzieję, że będziesz recenzować książki jak najdłużej. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i mam nadzieję że jeszcze ze mną wytrzymacie bo nie zamierzam stąd zniknąć ;D

      Usuń
  6. Gratuluję rocznicy i życzę wielu lat recenzowania książek.:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :* No i mam nadzieję, że to będą same dobre książki ;)

      Usuń
  7. Gratuluję wspaniałej rocznicy. Obyśmy mogli odwiedzać twojego bloga i czytać twoje recenzje jeszcze przez długi, długi czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Mam nadzieję, że się mną szybko nie znudzicie.

      Usuń
  8. Gratulacje! :) Widzę, że nasze blogi są w tym samym wieku :D Bo ja 1 maja miałam rocznicę :D Gratuluję wszelakich sukcesów i nawiązanych współprac i życzę dalszych!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo maj to naprawdę dobrry miesiąc na zakładanie bloga ;)

      Usuń
  9. Gratuluję wytrwałości i życzę dalszych sukcesów ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję 1 urodzin! I życzę wszystkiego najlepszego: dużo weny na nowe recenzje, wielu nowych czytelników, piszących mnóstwo komentarzy i przede wszystkim radości z prowadzenia bloga, bo to chyba najważniejsze ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;) Sama życzyłabym sobie zresztą tego samego ;D

      Usuń
  11. Gratuluję blogowej rocznicy!
    I życzę Ci samych ciekawych książek do czytania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i mam nadzieję, że nie spotka mnie żadne czytelnicze rozczarowanie ;)

      Usuń
  12. Sto lat!
    Życzę ci wieeelu lat blogowania!

    OdpowiedzUsuń
  13. gratulacje z okazji rocznicy :) mam nadzieję, że kolejny rok spędzony w blogosferze będzie jeszcze bardziej udany :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz witam z uśmiechem na ustach. Wszystkie niezmiennie stanowią dla mnie zresztą niewyczerpane źródło motywacji. Będę więc wdzięczna za każdy, nawet najmniejszy pozostawiony przez Was ślad i, w miarę możliwości, postaram się na niego odpowiedzieć.
Kala