Zapowiedzi kwietniowe

Wprowadzając drobne, kosmetyczne zmiany na blogu doszłam do wniosku, że publikowanie zapowiedzi co tydzień mija się z celem. Z paru książek na tydzień robi się kilkanaście na miesiąc a wówczas doprawdy trudno wybrać te na które szczególnie  wartałoby zwrócić uwagę.  Dlatego też zapowiedzi wracają do dawnego harmonogramu, kiedy to pojawiały się raz na miesiąc. Spośród tytułów postaram się wybrać tylko te, które naprawdę zwróciły moją uwagę i które z chęcią przygarnęłabym do siebie. W miarę możliwości, postaram się również opatrzeć każdą z nich krótkim komentarzem.  Mam nadzieję, że to już ostatnia zmiana odnośnie zapowiedziowego cyklu i że taki sposób bardziej przypadnie Wam do gustu.

Z innych wiadomości do łask powraca stosik. Ten marcowy był zapowiedzią nadchodzących zmian. Planuję regularnie, pod koniec miesiąca chwalić się Wam z tego co ucieszyło moje oczy. Ze stosikami różnie u mnie bywa, bo labo nie ma aparatu, albo motywacji by odgrzebywać wszystko z półek, ale mam nadzieję, że tym razem się uda.

Jeżeli mielibyście jakieś propozycje odnośnie zmian (nowy cykl, krótkie opinie filmowe, powrót do podsumowań) podzielcie się nimi ze mną w komentarzu pod tą notką. Będę Wam ogromnie wdzięczna.

Jak więc prezentuje się miesiąc pod względem książkowym (pomijając pierwszy tydzień miesiąca)?

ZAGUBIONE SZCZĘŚCIE - TOM WINTER
17 KWIECIEŃ

Powieść, która przywraca wiarę w drugiego człowieka.

To opowieść o każdym z nas; o wszystkich ludziach, którzy do szczęścia potrzebują drugiego człowieka. Historia Carol - kobiety, która od lat tkwi w nieudanym związku, nie potrafi znaleźć wspólnego języka z swoją nastoletnią córką i ma poczucie, że właściwie nic dobrego w jej życiu już się nie wydarzy. Aby dać upust swojemu rozczarowaniu pisze listy, które niezaadresowane wrzuca do skrzynki.

Jednak nie wpadają one w próżnię. Trafiają w ręce pracownika poczty, który zajmuje się niedoręczonymi przesyłkami. To on staje się mimowolnym powiernikiem tajemnic Carol. Z kolei jej listy pobudzają w nim dawno uśpione uczucia. 

Ostatnim czasy powieści wydawane przez Wielką Literę wzbudzają coraz większe moje zainteresowanie. "Zagubione szczęście" wydają się ciepłą i  poruszającą  historią, a na takie powieści w mojej niewielkiej biblioteczce nigdy chyba nie zabraknie miejsca.

 SUFI - ELIF SHAFAK
11 KWIECIEŃ

Przestraszył się, że odnajdzie siebie i przelęknie się tego, co odkryje... Dręczony nieznaną zgryzotą młody derwisz wyrusza w drogę, której nie zna celu. Wskaże mu go ukryta w mieszku niezwykła perła...
Pewna stambulska dzielnica, niegdyś szczęśliwa i błogosławiona, pada ofiarą złego uroku. Dawny dobrobyt niknie, same nieszczęścia spadają na jej mieszkańców. Jak odegnać zły los?
Staruchy twierdzą, że tylko Pinhan może zaradzić złemu. Pinhan czyli Ukryty...
Oto pełen magii świat wędrownych mistyków, dżinów, amuletów, imion o tajemnej mocy oraz miłości, której zniewalającej sile nikt nie zdoła się oprzeć. Świat baśni z tysiąca i jednej nocy.

Twórczość Elif Shafak zaczęła mnie prześladować. Odkąd nie tak dawno zwróciłam na nią uwagę na stronie wydawnictwa uderza we mnie z każdej możliwej strony, z coraz większą siłą. I choć prawdę powiedziawszy bardziej przekonuje mnie do siebie "Czterdzieści zasad miłości" czy "Pchli pałac" również "Sufi" intryguje mnie swoją orientalnością i tajemniczością.

SZMARAGDOWA TABLICA - CARLA MONTERO
16 KWIECIEŃ 


"Mimo wszystko, ciągle uważam, że ludzie mają dobre serce"
Anne Frank

Bestseller w Hiszpanii - 100 000 sprzedanych egzemplarzy!
Historia i współczesność, miłość i wojna, zakazany romans i dzika zazdrość, tajemniczy obraz i opętanie chciwością - ta wspaniała powieść zachwyca, przeraża i wciąga bez reszty.
Madryt, początek XXI wieku. Ana pracuje w Muzeum Prado, prowadzi spokojne życie u boku Konrada, bogatego niemieckiego kolekcjonera dzieł sztuki, aż do chwili, gdy pewien list napisany podczas drugiej wojny światowej naprowadza go na ślad tajemniczego obrazu Astrolog przypisywanego Giorgionemu, malarzowi epoki renesansu. Skuszony wielką wartością tego dzieła, Konrad przekonuje Anę, żeby zajęła się jego poszukiwaniem. Mimo piętrzących się trudności Ana odkrywa nie tylko zawiłe losy rodziny, która od pokoleń strzeże Astrologa, ale i niezwykła prawdę, która całkowicie zmienia jej życie.
Paryż podczas niemieckiej okupacji. Major SS Georg von Bergheim, żołnierz elity i bohater wojenny, dostaje rozkaz: ma odnaleźć obraz Giorgionego znany jako Astrolog. Hitler jest przekonany, że dzieło kryje wielki sekret - kto go odkryje, będzie rządził światem. Poszukiwania prowadzą majora do Sarah Bauer, francuskiej Żydówki. Rozpoczyna się niebezpieczna gra, której konsekwencje będą zaskakujące dla nich obojga.
Szmaragdowa Tablica to nie tylko napisana z rozmachem historia o poszukiwaniu zagadkowego dzieła sztuki, ale także niezwykła opowieść o zakazanej miłości, która zdarzyła się wbrew wszelkim przeciwnościom.

Ta powieść to taki żart z mojej osoby. Nie lubię historii, w której oś fabularna to jakieś dzieło sztuki. Nie uległam urokowi owego wątku ani podczas żadnego jakiegoś filmu, ani lektury jakiejś powieści. Co więcej jedyny tytuł, który czytałam i który "zaliczał się do owej kategorii" wzbudził moją irytację. A mimo to już samo patrzenie na ową powieść sprawia, że mam ochotę zagarnąć ją w swoje ręce i zasiąść do lektury. Miejmy nadzieję, że to nie szaleństwo, a jedynie silna intuicja.

ZŁA KOBIETA - AMANDA PROWSE
10 KWIECIEŃ


Od dnia ślubu mąż znęcał się nad Kathryn fizycznie i psychicznie. W trosce o dobro dzieci, kobieta ukrywała to przed światem. Po siedemnastu latach znoszenia codziennych upokorzeń Kathryn nie wytrzymała napięcia i zabiła męża nożem do obierania warzyw. Oddała się w ręce policji i dobrowolnie poddała karze. Nic nie wydawało się gorsze od ostatnich lat ciągłej przemocy. Jednak najtrudniejsza walka dopiero przed nią - dzieci Kathryn zrywają kontakt z matką, winiąc ją nie tylko za rozpad rodziny, ale przede wszystkim za wieloletnie ukrywanie prawdy i tym samym pozbawienie ich zaufania do ludzi oraz świata. 

To nie będzie lektura z gatunku tych miłych czy przyjemnych. Zdaję sobie z tego sprawę. Ale lektura ma nieść ze sobą, przynajmniej w moim mniemaniu, nie tylko przyjemność, ale także, a może przede wszystkim, sporą dawkę emocji. A coś czuję, że przy "Złej kobiecie" mi ich nie zabraknie.

 OGRÓD AFRODYTY - EWA STACHNIAK
17 KWIECIEŃ

Matka siedemnastoletniej Zofii, pięknej Greczynki o wielkich czarnych oczach, przyprowadza ją do ambasadora Polski w Turcji, prosząc o opiekę. Kobieta nie widzi innego wyjścia - musi oddać swoje dziecko podstarzałemu mężczyźnie, który ma pieniądze i władzę. Dobrze jednak wie, że tylko wykorzystując swoją nieprzeciętną urodę oraz inteligencję, Zofia ma szansę przemienić ich trudny los. Od tej pory młodziutka córka handlarza bydłem jest zdana tylko na siebie.

Jak to się stało, że z biednej greckiej dziewczyny Zofia przeistoczyła się w ulubienicę salonów osiemnastowiecznej Europy, polską arystokratkę, przyjaciółkę króla Stanisława Augusta Poniatowskiego i księcia Potiomkina?

Ogród Afrodyty to porywająca powieść o silnej i niezależnej kobiecie, która dokonała rzeczy niemożliwej - w patriarchalnym świecie podziałów społecznych, na zawsze określających życiowe szanse jednostki, odmówiła zgody na przypisany jej los i wygrała

Uwielbiam zbeletryzowane powieści historyczne. Albo przynajmniej powieści luźno oparte na jakiejś epoce. Wiele dobrego nasłuchałam się o prozie Ewy Stachniak, poza tym ostatnio przeżywam renesans fascynacji literaturą rodzimą. Pamiętacie czasy gdy narzekałam na nasz polski rynek? Cóż, odeszły w niepamięć.

13 comments

  1. Na "Ogród Afrodyty" mam ogromną chęć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja wolę zapowiedzi raz na miesiąc, bo wtedy łatwiej jest zorientować się w naprawdę wartych przeczytania tytułach :)

    z tych pozycji chyba jednak nic dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wybrałaś bardzo ciekawe tytuły - chętnie sięgnę po każdą z tych powieści.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czekam na ,,Złą kobietę''. Zapowiada się naprawdę obiecująco.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie to wszystko interesuje :D

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja mam pytanie czy wszystkie te książki to nowości?

    OdpowiedzUsuń
  7. Kwiecień zapowiada się dość ciekawie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Szmaragdowa tablica brzmi super ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Złą kobietę muszę koniecznie przeczytać :) publikowanie zapowiedzi raz w miesiącu zamiast raz w tygodniu to najlepsze rozwiązanie, bo inaczej moja lista książek "do przeczytania" rozrosłaby się do gigantycznych rozmiarów :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe pozycje, nie powiem... Może akurat będę miała okazję zapoznać się bardziej z którąś z nich.

    OdpowiedzUsuń
  11. Już 16 kwietnia Wydumamy Brednie! Wszystkich miłośników książek zapraszamy do odwiedzenia naszej strony www.wydumanebrednie.pl. Przenieście się z nami do świata literatury. Poznajcie opinie innych na temat Waszych ulubionych książek i wypowiedzcie się sami. Bądźcie na bieżąco z wydarzeniami literackimi! Niech facebook nie będzie jedyną książką, którą czytacie! Znajdźcie czas dla książek!
    Wydumane Brednie
    www.wydumanebrednie.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. "Szmaragdowa tablica" mi się marzy... :)

    OdpowiedzUsuń
  13. @RedRose - W większości tak - książki te są nowościami, ale wśród wymienionych tytułów znajduje się również wznowienie powieści Ewy Stachniak czyli Ogród Afrodyty.

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz witam z uśmiechem na ustach. Wszystkie niezmiennie stanowią dla mnie zresztą niewyczerpane źródło motywacji. Będę więc wdzięczna za każdy, nawet najmniejszy pozostawiony przez Was ślad i, w miarę możliwości, postaram się na niego odpowiedzieć.
Kala