Top 10: książki na Dzień Matki

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu na blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.
Dziś przyszła pora na... Dziesięć książek na Dzień Matki!

Dawno nosiłam się z zamiarem powrotu do znanej chyba wszystkim akcji książkowej "Top 10", ale myśl by owo bliżej nieokreślone "kiedyś" zamienić w "teraz" narodziła się we mnie dopiero wówczas, gdy zobaczyłam temat aktualnego rankingu.  Byc może w przyszłości powrócę do starszych tematów, ale póki co zapraszam Was do zapoznania się z moim rankingiem 10 książek na Dzień Matki.

Mój mamutek uwielbia czytać. Robi to w każdej wolnej chwili i przeczytał więcej niż jestem w stanie wyliczyć. Co prawda dawno już porzuciłyśmy pomysł bym obdarowywała ją książkami (bo w naszym domu to ja jestem osobą, którą obdarowuje się kolejnymi lekturami), ale za to z radością sięga na moją półkę. 



 1. DUMA I UPRZEDZENIE - JANE AUSTEN

Są takie historie, które mimo upływu lat nigdy się nie starzeją; które nieodmiennie pozostają równie ważne dla kolejnych pokoleń kobiet (zresztą, mężczyzn również) i które stają się źródłem do snucia pięknych marzeń. "Duma i uprzedzenia" znajduje się na czołowym miejscu wśród ukochanych lektur zarówno moich jak i mojej ukochanej mamy. A jeżeli i w duszach waszych rodzicielek jest choć niewielki ślad romantyczki to postać pana Darcy'ego z pewnością podbije ich serce.

2.  TRYLOGIA: JEŹDZIEC MIEDZIANY - PAULLINA SIMONS

Gdybym miała wymienić tylko jedną, najpiękniejszą historię o miłości miałabym spore trudności. Ale z pewnością w czołówce takiej listy uplasowałaby się powieść Paulliny Simons. Obok tej historii z pewnością nie sposób przejść obojętnie. Z doświadczenia radziłabym jednak dorzucić do prezentu paczkę chusteczek higienicznych.

3. CUKIERNIA POD AMOREM - MAŁGORZATA GUTOWSKA - ADAMCZYK

Jeżeli Wasze rodzicielki są z kolei wielbicielkami klimatów innych niż historie z wysuniętym na przód wątkiem miłosnym, skłaniających się raczej ku sagom rodzinnym z ciekawie nakreślonymi postaciami kobiecymi z pewnością do gustu przypadnie im "Cukiernia pod Amorem".    

4. SKLEPIK Z NIESPODZIANKĄ - KATARZYNA MICHALAK

Chwilę zastanawiałam się, która z powieści pani Katarzyny Michalak nadawałaby się do tego rankingu najbardziej. "Nadzieja" jest powieścią trudną i bolesną; "Rok z Poziomką" i "Poczekajka" nieco naiwną a "Gra o Ferrin" nie należy do lektur, które spodobają się każdemu. "Sklepik z niespodzianką" jest z kolei niezwykle ciepłą, "pocieszną" historią o drugim dnie. Poza tym, zawsze możecie mieć nadzieję, że Wasze rodzicielki skuszą się na wypróbowanie jednego z przepisów zawartych w książce.
5. SERIA O RODZINIE HATHAWEY'ÓW - LISA KLEYPAS

Gdy Wasze rodzicielki, tak jak i moja, lubują się w ciekawie napisanych, osadzonych w dawnych czasach romansów historycznych z pewnością spodoba się im seria o rodzinie Hathawey'ów. Mój mamutek był zachwycony historią, którą stworzyła pani Kleypas 



6. JAK BYĆ DOMOWĄ BOGINIĄ? - NIGELLA LAWSON 

O ile tylko czas spędzony w kuchni przynosi Waszym mamom radość, któraś z książek Nigelli Lawson z pewnością okaże się prezentem trafionym. Że nie wspomnę już tutaj o korzyściach, które wynikną dla Was.

7. ANNA GERMAN O SOBIE - MARIOLA PRYZWAN 

 Nie każda mam lubi czytać biografie, ale chyba każda zachwycała sie kiedyś cudownym głosem Anny German. A że ostatnio za sprawą serialu o tej wybitnej piosenkarce zrobiło się głośno, wzrosła również ciekawość jak wyglądało życie artystki. 

8. EUROPA 500 NAJCIEKAWSZYCH MIEJSC

Okres po wychowaniu dziecka jest najlepszym momentem na to by wreszcie zacząć żyć tylko dla siebie i wybrać się w wymarzoną podróż.  Byc może tego typu tytuł okaże się pomocny w wyborze kierunku podróży.

9. TRYLOGIA PIĘĆDZIESIĄT  TWARZY GREYA - E.L. JAMES

Wiem co teraz myślicie - że to pieniądze wydane w błoto, że nie warto marnować na tą serię czasu.  Ale fakt pozostaje aktem - wiele kobiet ta seria naprawdę szczerze zachwyciła. Zresztą, mój mamutek i jej koleżanki również doświadczyły fascynacji Greyem. 

10. BAŚNIE ARABSKIE - INEA BUSHNAQ

 Moja mama uwielbia baśnie - zwłaszcza te nieco orientalne, typu "Baśnie z tysiąca i jednej nocy" - a ten tytuł wzbudził kiedyś jej szczery zachwyt w empikowskiej księgarni.

9 comments

  1. Myślę, że mojej mamie najbardziej spodobałaby się Cukiernia pod amorem, a mnie Baśnie Arabskie (w Dzień Matki mam imieniny, więc również świętuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki na Dzień Matki, a po większość z nich sięgnęłabym sama. :) Świetny wybór!

    OdpowiedzUsuń
  3. nie jestem pewna, czy mojej mamie podeszłaby, któraś z tych książek :) chyba o Annie German najprędzej :) ale fajny pomysł na takie zestawienie :) choć jeszcze "Cukiernia pod amorem", ale to już całe ma za sobą :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mojej mamie raczej książki bym nie kupiła, bo o ile kiedyś je pochłaniała, teraz ciężko mi jest ją przekonać do jakiejkolwiek pozycji ;d

    OdpowiedzUsuń
  5. "Baśnie arabskie" czytałam, myślę, że idealnie nadają się na prezent, jeśli twoja mama lubi baśnie. :) Moja nie przepada za czytaniem, więc nigdy nie zastanawiałam się nad książką dla niej (wziąwszy pod uwagę, że uwielbia kryminały i filmy wojenne, takich właśnie powieści szukałabym w księgarniach).

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja mamusia uwielbia czytać, ale niestety nie ma wiele czasu i ma raczej wybredny gust, co do książek. Pozycji Kasi Michalak nie dotknie, bo uważa, że jest za stara na nie. Pani Małgosi już przeczytała wszystko, co było możliwe, a wszystkie Nigelle znowu stały na półce w kuchni i raczej z nich nie korzystała :)
    Naprawdę trudno znaleźć odpowiedni prezent. A "Duma i uprzedzenie" to moja osobista miłość.

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowymaja 25, 2013

    Ja mamie tym razem kupiłam wspólnie z bratem bransoletkę Lilou :) Nie mogliśmy się doczekać i już dzisiaj jej daliśmy. Bardzo się wzruszyła. Moja mam nie czyta takich powieści, jakie zaprezentowałaś. Woli kryminały.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moja mama ma zupełnie inny gust :) Jej ulubioną tematyką zarówno książkową jak i filmową są obozy koncentracyjne, a zwłaszcza ucieczki z nich ;) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe. :D Moja mama pewnie zabroniłaby mi czytać książki, jakbym jej podarowała "50 twarzy Greya". XD

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz witam z uśmiechem na ustach. Wszystkie niezmiennie stanowią dla mnie zresztą niewyczerpane źródło motywacji. Będę więc wdzięczna za każdy, nawet najmniejszy pozostawiony przez Was ślad i, w miarę możliwości, postaram się na niego odpowiedzieć.
Kala