Zapowiedzi lipcowe

Lipiec to miesiąc w którym premiery ma wiele długo oczekiwanych prze mnie tytułów. Na czele tej długiej listy znajduje się wspominany już przeze mnie przy okazji zapowiedzi majowych (Albatros ZNOWU przesunął premierę!) "Dom w Riverton". Chyba po raz pierwszy wszystkie z zamieszczonych tutaj tytułów z przyjemnością widziałabym na swojej półce.

*

ZŁODZIEJ DUSZ - ANETA JADOWSKA !
12 LIPIEC

"“Break on through (To the other side)”. Nie ma czasu na pierdoły. Oto Dora Wilk – policjantka i wiedźma w jednym. Do obu stron osobowości podchodzi śmiertelnie poważnie, przez co ma ręce pełne roboty i podwójną porcję kłopotów.
W Toruniu w dziwnych okolicznościach ginie staruszka. W alternatywnych miastach giną magiczni i to Dorę wybrano, by rozwikłała zagadkę.
Razem z ekipą do zadań specjalnych: aniołem i diabłem wkracza do akcji. Jedno jest pewne – nie będzie grać zgodnie z regułami. Stado nadprzyrodzonych, morderstwa i śledztwo – to zdecydowanie nie jest kolejne love story.

Na cykl o Dorze Wilk czaiłam się już od dawna, a fakt, że Fabryka Słów wznawia pierwszy tom w nowej szacie graficznej traktuję niemal jako znak, że to właśnie teraz jest odpowiednia pora na lekturę. Mam nadzieję, że Dora podbije moje serce.

  
 CÓRKA KAPITANA - LEAH FLEMING !
23 LIPIEC 

Tragicznej kwietniowej nocy splatają się losy dwóch kobiet. Zaskakujące odkrycie i podjęta w ułamku sekundy decyzja raz na zawsze odmienią życie ich rodzin.
Dla May Smith, podróżującej z mężem i córeczką Ellen, wejście na pokład Titanica oznacza początek nowego lepszego życia. Zderzenie "niezatapialnego" statku z górą lodową przekreśla ich plany. Ratując własne życie, May traci z oczu Joe i Ellen. Ktoś wpycha ją do łodzi ratunkowej. Kilka minut później do szalupy podpływa sam kapitan Smith i wręcza May owinięte w kocyki niemowlę. Całą tę sytuację obserwuje Celeste Parkes, żona zamożnego amerykańskiego przedsiębiorcy. Obie przyglądają się katastrofie statku targane zgoła odmiennymi emocjami: May wie, że Joe nie uszedł z życiem, Celeste żałuje, że nie wybrała się w podróż ze znienawidzonym mężem. W oczekiwaniu na ratunek między kobietami nawiązuje się nić przyjaźni, lecz wtedy May odkrywa szokującą prawdę... 

Odkąd naście lat temu zasiadłam do obejrzenia "Titanica" a potem  również i "Miłości silniejszej niż śmierć" (że nie wspomnę już o pierwowzorze książkowym Danielle Steel), ślepo mogłabym sięgać po literaturę powiązaną w jakiś sposób z tym tematem. A że dodatkowo pozycje Prószyńskiego rzadko kiedy mnie zawodzą, doprawdy nie wyobrażam sobie bym mogła nie sięgnąć po ten tytuł.  


 CIEŃ PAMIĘCI - C. J. CLARK
11 LIPIEC

Annabelle, której choroba po kolei zabiera wszystkie wspomnienia, przekonuje się, że ich siła może ją wyzwolić... lub zniszczyć.

Niedawno owdowiała Annabelle Storm odnajduje list zmarłego męża, Stanleya, do ich córki, Lily. Mężczyzna pisze w nim o druzgocącej lekarskiej diagnozie: początkach choroby Alzheimera wykrytej u żony. Annabelle drze list na drobne kawałki. W jej głowie rodzi się niedająca spokoju myśl, że powinna jak najszybciej zniszczyć zawartość czerwonego pudełka, w którym umieściła swoje najmroczniejsze wspomnienia z dzieciństwa, zanim dotrze do nich Lily. Chociaż nie pamięta, co dokładnie znajduje się w pudełku, wie, że nie powinno się ono dostać w ręce córki. Poszukiwania skrytki stają się coraz bardziej chaotyczne i rozpaczliwe, choroba pochłania bowiem kolejne warstwy wspomnień Annabelle. 

Tematyka mimowolnie przywodzi mi na myśl fenomenalnego "Motyla". Mam wrażenie że i powieść C. J. Clark będzie trudną, ale  ciekawą i wartościową pozycją, która zapisze się w mojej pamięci.


 ŚCIEŻKA SŁOŃCA - LISA KLEYPAS
18 LIPIEC

Pierwsza część trylogii znad Zatoki Friday - opowieść o miłości, rozstaniu oraz sile, z jaką magia może wywierać wpływ na rzeczywistość - zabierze cię w najbardziej romantyczną podróż twojego życia.
Lucy Marinn zajmuje się szkłem artystycznym i mieszka nad przepiękną, malowniczą Zatoką Friday wraz z chłopakiem, Kevinem, którego uważa za swoją pokrewną duszę. Już od dziecka Lucy posiada szczególny dar - magiczne zdolności, dzięki którym tworzy niezwykłe formy ze szkła - i bardzo zależy jej na tym, by go nie utracić. Gdy jednak spotyka ją przykra niespodzianka, czyli najbardziej bolesna zdrada, jaką można sobie wyobrazić, zaczyna kwestionować swoje życiowe decyzje. Chłopak zostawia ją dla jej własnej siostry. Rozpacz Lucy dodatkowo potęguje fakt, że nad całym jej dotychczasowym życiem uczuciowym ciąży piętno niewłaściwych wyborów.
Ponieważ rodzina Lucy nie kryje swej dezaprobaty wobec zaistniałej sytuacji, Kevin prosi swojego przyjaciela, Sama Nolana, właściciela lokalnej winnicy na wyspie San Juan, by "zawrócił Lucy w głowie" i w ten sposób pomógł jej szybciej dojść do siebie. Między Samem a Lucy zaczyna rodzić się prawdziwe uczucie. Dziewczyna musi jednak zadać sobie pytanie, czy warto po raz kolejny podejmować ryzyko i angażować się w nowy związek.
Lucy podaje w wątpliwość swoje dotychczasowe wyobrażenia o miłości i lojalności, zaczyna inaczej postrzegać życiowe błędy, stare przyzwyczajenia i nowe początki, a jednocześnie przekonuje się, że z pewnych rzeczy - nawet gdy ulegną zniszczeniu - można po raz kolejny stworzyć coś pięknego. Pojmuje również, że jedynie poprzez odkrycie naszego prawdziwego "ja" możemy odnaleźć osobę, która rzeczywiście na nas zasługuje.

Miałam tą przyjemność poznać pióro pani Kleypas w trakcie lektury powieści historycznych i jestem ciekawa jak autorka wypadła na nieco innym polu. 


 ZBIEG OKOLICZNOŚCI - KATARZYNA PISARZEWSKA
8 LIPIEC

Każde małe miasteczko kryje swoje mroczne tajemnice.
W małym Gosztowie życie toczy się wolno i przewidywalnie. Policja nie ma zbyt wiele pracy. Ale pewnego dnia jedno - z pozoru błahe - wydarzenie pociągnie za sobą dużo bardziej poważne wypadki. Na zawsze zmienią one losy kilku rodzin, a sielska osada utraci swoje niewinne oblicze.

Maria, policjantka z lokalnego posterunku, oraz szkolna pedagog Anita znajdą się w samym centrum niepokojących zdarzeń. Kobiety będą musiały zmierzyć się także ze swoją przeszłością i poznać losy rodziny, w której wiele starano się ukryć. Bo w tej historii nic nie jest tym, czym się z początku wydaje.
Starannie skonstruowana powieść psychologiczno-obyczajowa, od której nie można się oderwać.

Po tym jak przekonałam się do naszych rodzimych autorów wciąż szukam nowych, nieodkrytych talentów. A Katarzyna Pisarzewska ze swoim "Zbiegiem okoliczności" zapowiada się naprawdę intrygująco.


  ZEGAREK Z RÓŻOWEGO SŁOŃCA - RICHARD PAUL EVANS
3 LIPIEC

 Czy zaznajemy szczęścia jedynie po to, by lękać się, że nas opuści?

Gdy David poznał MaryAnne, zrozumiał, że wreszcie spotkał kobietę swojego życia. Ten wieczny kawaler zaczął marzyć o małżeństwie i rodzinie - nawet jego ukochane zegary, które od dawna kolekcjonował, straciły dla niego znaczenie. Wreszcie obiecał MaryAnne, że nigdy jej nie opuści i będzie z nią na dobre i na złe. Nie spodziewał się, że już niedługo oboje będą musieli sprawdzić prawdziwość i moc swojej przysięgi.

"Zegarek z różowego złota" Richarda Paula Evansa to piękna opowieść o miłości i przyjaźni silniejszych od lęku o własne życie. Jest to historia, która przenosi nas do Stanów Zjednoczonych z początku XX wieku, w czasy narodzin wielkich fortun i szanowanych amerykańskich rodów, ale i ogromnej niesprawiedliwości społecznej.

"Zegarek z różowego złota" zauroczył mnie najpierw swą oprawą a dopiero potem treścią. A że twórczość pana Evansa znam i lubię - dlaczego nie?

14 comments

  1. Niestety nic dla mnie :(

    OdpowiedzUsuń
  2. "Cień pamięci" zdecydowanie dla mnie. Poza tym wierzę w dobrą twórczość Evansa, więc jestem pewna, że i tym razem nie zawiedzie czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
  3. myślę, że "Córka kapitana" przypadnie mi do gustu. "Titanic" to mój ulubiony film <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Interesująco pozycją wydaje się być Cień pamięci.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja chciałabym przeczytać "Zbieg okoliczności" i "Zegarek z różowego złota"

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja chętnie przeczytałabym "Córkę kapitana - zapowiada się klimatyczna lektura. :) Także "Cień pamięci" wydaje się być ciekawy i poruszający - myślę, że warto byłoby go przeczytać. No i "Złodziej dusz"... - mam go w planach od dawna, gdyż fantastykę uwielbiam. :) Ech... za dużo wychodzi interesujących książek w lipcu, za dużo... ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie nowość Evansa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O matko, nowa książka Lisy Kleypas! Jak ja kocham te autorkę! Koniecznie muszę zdobyć te książkę *__*

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo chce przeczytać ŚCIEŻKĘ SŁOŃCA oraz ZEGAREK Z RÓŻOWEGO SŁOŃCA. Coś marzą mi się słoneczne klimaty:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. W sumie sięgnęłabym po Jadowską, ale może w starych okładkach... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie też bardziej przemawiała poprzednia szata graficzna, ale niestety wszystkie pozostałe tomy cyklu utrzymane są jednak w tej nowszej konwencji

      Usuń
  11. Cień pamięci mnie bardzo zaciekawił :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Najbardziej chcę przeczytać "Zegarek z różowego złota", ale zastanawiam się też nad "Zbiegiem okoliczności" :)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz witam z uśmiechem na ustach. Wszystkie niezmiennie stanowią dla mnie zresztą niewyczerpane źródło motywacji. Będę więc wdzięczna za każdy, nawet najmniejszy pozostawiony przez Was ślad i, w miarę możliwości, postaram się na niego odpowiedzieć.
Kala