Top10: Najpiękniejsze historie miłosne

Top 10 to akcja, przy okazji której raz w tygodniu ma blogu pojawiają się różnego rodzaju rankingi, dzięki którym czytelnicy mogą poznać bliżej blogera, jego zainteresowania i gusta. Jeżeli chcesz dołączyć do akcji - w każdy piątek wypatruj nowego tematu na dany tydzień.

Muszę przyznać, że chęć uczestnictwa w zabawie Top 10 zorganizowanej przez Futbolową chodziła za mną od dawna. Kiedy więc znalazłam odrobinę wolnego czasu pośród niezliczonych szkolnych obowiązków nie wahałam się ani chwili. Oto moja pierwsza, i mam nadzieję, że nieostatnia, lista Top 10 z najpiękniejszymi historiami miłosnymi. 

1. Jeździec miedziany - Paullina Simons
O miłości Tatiany i Aleksandra mogłabym mówić godzinami. Mimo iż książkę czytałam już jakiś czas temu wciąż pozostaję pod jej trwałym urokiem. Poza tym jest to pozycja, którą darzę swego rodzaju sentymentem bo zapoczątkowała ona moją miłość do literatury związanej z historią II wojny światowej.


2. Duma i uprzedzenie - Jane Austin

Tak, ja również nie pozostałam obojętna na urok pana Darcy'ego, który, swoją drogą, był kiedyś moim uosobieniem męskiego ideału. Poza tym uwielbiam ekranizację z Keirą Knightley w roli głównej.


3. Jesienna miłość - Nicholas Sparks

O fenomenie tej pozycji chyba wspominać nie muszę. Bezapelacyjnie jest to chyba jedna z najpiękniejszych, a przy tym najbardziej wzruszających historii miłosnych z jakimi miałam się okazję zapoznać. I nawet fakt, że to film, a nie książka zyskał moją większą sympatię, tego nie zmieni.


4. Akademia wampirów - Richelle Mead

Być może ta pozycja u wielu osób wzbudzi sprzeciw. Zdaję sobie sprawę, że "AW" to tylko jedna z licznych pozycji z gatunku paranormal, ale uważam że miłość Rose i Dymitra zasługuje na wyróżnienie, choćby takie. Poza tym jest to jedna z niewielu serii, która mimo upływu czasu wciąż cieszy się moim niesłabnącym zainteresowaniem, a to już coś znaczy, czyż nie?


5. Kolory tamtego lata - Richard Paul Evans
Co prawda powieść pana Evansa poznałam pod nieco innym tytułem, ale to przecież nie o tytuł tutaj chodzi. Historia Eliany pokazała mi, że nie wszystko co wydaje się czarne, jest takie w rzeczywistości i że bez względu na to co się dzieje, nie można przestać wierzyć w lepsze jutro.


6. Trzy metry nad niebem - Federico Moccia
O historii Babi i Stepa już mówiłam. Nie byłabym jednak sobą, gdybym nie wspomniała o tej pozycji po raz kolejny. Przede wszystkim "Trzy metry nad niebem" zyskało moją sympatię dzięki wyłamującemu się ze schematów zakończeniu. Historia pana Moccia porwała moje serce i przypadkowo zapomniała je oddać.  


7. Wybór - Nicholas Sparks
Książki pana Sparksa, jak niektórzy już mieli okazje się zorientować, ubóstwiam. Nie oznacza to jednak, że pozostaję ślepa na ich wady."Wybór" zalicza się jednak do wąskiego grona książek, których fabuła sprawia, że absolutnie wszelkie mankamenty tracą na znaczeniu. Za opowieść o miłości, która wcale nie jest idealna.


8. Dobrani - Ally Condie
Co prawda "Dobranych" trudno zaliczyć do gatunku literatury miłosnej, ale tak jak i w przypadku "AW" tak i tutaj nie mogłam nie docenić uczucia łączącego Cassie i Ky'a.


9. Marina - Carlos Ruiz Zafon
Wiem, że doszukuję się pewnie w tej książce czegoś, czego nie ma. Ale w słowach Mariny i Oscara znalazłam najpiękniejszą definicję miłości i nic nie zmieni mojego zdania.

10. P.S. Kocham cię - Cecelia Ahern
Miłość, która przezwycięża nawet śmierć, nie potrzebuje chyba żadnego komentarza, czyż nie?




[Aktualizacja]

Moi drodzy, korzystając z okazji, pragnę Was poinformować o szeregu nowych konkursów zorganizowanych przez portal Sztukater.  Po dalsze informacje odsyłam Was na stronę portalu i życzę powodzenia.

9 comments

  1. Nie czytam książek o miłości, ale myślę, że dobrze się stało, że AW jest na Twojej liście. Popieram xD

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja trylogię Jeźdźca Miedzianego przeczytałam w te wakacje i wciąż nie jestem w stanie otrząsnąć się z emocji, jakich mi dostarczyła. Co mogłabyś mi polecić z literatury o II WŚ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam "przedostatnie marzenie" Angela Bacerra

      Usuń
  3. Lusterko-em - Cieszę się, że nie tylko ja byłam zachwycona Jeźdźcem miedzianym. Jeżeli chodzi zaś o literaturę z wojną w tle, czytałaś może Białą wilczycę?

    OdpowiedzUsuń
  4. Matt - Powieści Sparksa rzeczywiście lubię, a Ostatnią piosenkę czytałam i choc z pewnością nie jest to najlepsza pozycja tego autora, miło spędziłam przy niej czas. Jeżeli zaś chodzi o Pamiętnik, miałam niestety okazję oglądać jedynie film.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny ranking. ;) Z większością wymienionych przez Ciebie pozycji się zgadzam, niektórych jeszcze nie czytałam i mam w planach. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Skoro Ty uważasz, że Twoje nieliczne przykłady paranormal romance w gruncie rzeczy mogą zdziwić innych w tym rankingu, to co ja mam powiedzieć ;P - moja cała TOP 10 składa się praktycznie tylko z nich ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Historia Rose i Dymitra jak najbardziej zasługuje na wyróżnienie! Uwielbiam ją :D A tak z reszty to znam jeszcze "Dobranych", "Jesienną miłość" (chociaż akurat oglądałam film - wiadomo ;P) i "Dumę i uprzedzenie", i jak najbardziej się zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeżeli pokochałaś Tatnianę i Aleksandra powinnaś sięgnąć po trylogię "Niebieski rower"... Najpiękniejsza historia miłosna na świecie... (akcja toczy się również podczas II wojny światowej z tym że we Francji).

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz witam z uśmiechem na ustach. Wszystkie niezmiennie stanowią dla mnie zresztą niewyczerpane źródło motywacji. Będę więc wdzięczna za każdy, nawet najmniejszy pozostawiony przez Was ślad i, w miarę możliwości, postaram się na niego odpowiedzieć.
Kala