Listopadowe linki miesiąca


Jeśli śledzicie Złodziejkowy fanpage na facebooku (do czego zresztą bardzo Was zachęcam, a link jak zwykle znajdziecie na dole posta), wiecie że listopad jest dla mnie w tym roku wyjątkowo ciężkim okresem jeśli chodzi o lektury. Do połowy miesiąca nie przeczytałam ani jednego tytułu a jednej z rozpoczętych wówczas książek nie udało mi się dokończyć do tej pory. Wciąż mówię o tym z niejakim zaskoczeniem bo to chyba mój pierwszy "reading slump" w życiu. Z tego samego powodu, odrobinę zaniedbałam Was na blogu, ale mam nadzieję, że wszystko to nadrobimy w grudniu a jeśli nie - może listopadowe linki miesiąca odrobinę Wam to wynagrodzą ;)

1. Zdaję sobie sprawę z tego, że większość z Was nie jest już dzieckiem i a równocześnie wciąż nie posiada własnego potomstwa, ale myślę, że mimo wszystko i tak możecie docenić te posty. Pani Eliza po raz kolejny wybrała prawdziwe perełki pośród literatury dziecięcej (część 2 i część 3)- warto chociaż rzucić na nie okiem na żywo, w trakcie kolejnego buszowania po księgarnianych półkach. Zresztą, jak słusznie zauważyła niedawno moja znajoma - niektórzy z nas są już tak starzy, ze ponownie sami wracają do lektur typowo dziecięcych.

2. Do 6 grudnia wciąż możecie się jeszcze zapisać do wymianki mikołąjkowej na blogu Siostry w bibliotece. To świetna zabawa, zwłaszcza jeśli lubujecie się w książkowych prezentach a Wasi bliscy nieszczególnie chcą je Wam sprawiać, albo po prostu czerpiecie sporo frajdy z obdarowywania innych prezentami.

3. Od poniedziałku rusza kolejna, druga, edycja BOOKATHON-u. Nadal możecie jeszcze przyłączyć się do zabawy, albo przyjrzeć się bliżej zaplanowanym konkursom A warto! bo organizatorki przewidziały cudne nagrody. O szczegółach możecie posłuchać na kanale Book Reviews by Anita albo Ewelina Mierzwińska    

4. Jeśli lubicie wszelakiego rodzaju akcje czytelnicze, koniecznie zerknijcie również na propozycje Marthy Oakiss #SecretLastBooks i #SecretFirstBooks. Nie posiadam na swojej półce zbyt dużo ostatnich tomów serii (a szkoda, przydałoby się), ale prawdopodobnie przyłączę się w drugiej części ;)

5. Również u Marthy możecie przyglądnąć się zestawieniom książek o Supermocach - i to jak zwykle w wersji pisanej jak i wideo.

6. Osobiście nie jestem czytelniczym nocnym markiem, ale wiem, że sporo osób przepada za czytaniem do później godziny. Specjalnie dla Was post Natali z 5 sposobami jak nie zasnąć przy dobrej książce (swoją drogą, jak znalazł do wypróbowania w trakcie maratonu czytelniczego)

7. Trochę szerzej o hasztagu, który opanował naszą blogosferę - superbohaterowie wydawnictw.  

8. Co prawda zima zbliża się już wielkimi krokami, ale ona też oferuje nam długie wieczory (poza tym, jesień ma jeszcze ponoć do nas wrócić)U Kameralnej 10 pomysłów na to jak można je wykorzystać.  

9. Nawet jeśli jest się już blogerem z kilkuletnim doświadczeniem czasem trudno wymyślić sposób na zaangażowanie  w posty swoich czytelników, tymczasem Ewelina Mierzwińska podrzuca nam ich pięć

10. Myśl o stworzeniu newslettera kołacze mi w głowie już od jakiegoś czasu, ale co z tego wyjdzie - dopiero się okaże.  Jeśli natomiast również rozważacie taki pomysł, na jestrudo.pl znajdziecie przydatny poradnik jak stworzyć własny newsletter.  Krok po kroku.

11. I już na koniec post odrobinę refleksyjny dla każdego rodzica - czy potrafisz wymienić pięcioro dobrych znajomych twojego dziecka?

12. Myśleliście, ze obejdzie się bez muzyki? Oczywiście, że nie - zwłaszcza, że tym razem mam dla Was nieco odmienny utwór. Coś co od kilku dni niezmiennie chodzi mi po głowie


0 comments

Każdy Wasz komentarz witam z uśmiechem na ustach. Wszystkie niezmiennie stanowią dla mnie zresztą niewyczerpane źródło motywacji. Będę więc wdzięczna za każdy, nawet najmniejszy pozostawiony przez Was ślad i, w miarę możliwości, postaram się na niego odpowiedzieć.
Kala