Liebster Blog

"Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę". Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów, więc daje możliwość ich rozpowszechniania. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który cię nominował."
 
Dzisiejsza nominacja od Weronine przypomniała mi o tej sprzed miesiąca.Nie wiem jakim cudem, ale przespałam opublikowanie tamtego posta. Leniuchowanie nie wszystkim sprzyja jak widać ;P Ale cichutko. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, połączymy obie nominacje w jednym poście, nie będę jednak typować kolejnych osób bo ta zabawa dotknęła chyba już wszystkich ;)
 
Pytania od Kasi Przepiórki:
 
1. Jaki gatunek/i najchętniej czytasz ?
 
Lubię bardzo dużo gatunków o czym pewnie nie którzy z Was doskonale już wiedzą. Zbyt długie obstawanie przy jednym sprawia, że najzwyczajniej w świecie zaczyna mnie on nużyc.  Najczęściej (i najchętniej) sięgam jednak po powieści obyczajowe albo dystopie.
 
2. Jakie nowości lipcowe zwróciły Twoją uwagę?

Mówiłam, że trochę sobie przysnęłam. Wszystkich zainteresowanych odsyłam jednak do postu z zapowiedziami.  Tutaj możecie podziwiać co zainteresowało mnie w lipcu. Dwa z wymienionych tytułów już czytałam i muszę przyznać, że miałam nosa ;) Bardziej aktualnie - tu możecie zobaczyć sierpniowe nowinki. Jane Eyre również już przeczytana i jest tak cudowna jak niektórzy z Was mówili.

3. Jakie masz motto życiowe?

 Nig­dy nie przes­ta­waj się uśmie­chać, na­wet jeśli jes­teś smut­ny, po­nieważ nig­dy nie wiesz, kto może się za­kochać w twoim uśmie­chu.
 
4. Od jak dawna recenzujesz książki?

 Od kiedy założyłam Złodziejkęksiążek czyli już przeszło dwa lata. Kiedy to zleciało?
 
5. Jak wspominasz lektury szkolne?
 
Zacznijmy od tego, że nienawidzę czytać tego do czego jestem zmuszana. Zapoznawanie się z konkretnymi tytułami pod presją czasu po prostu mi nie pasuje.   Póki co przeczytałam jednak wszystkie swoje dotychczasowe lektury i wiele z nich wspominam naprawdę miło - zwłaszcza te z podstawówki jak choćby Anię z Zielonego Wzgórza czy Dzieci z Bullerbyn. No i nie mogę zapomnieć, że gdyby nie Opium w rosole nigdy nie zapoznałabym się z całą Jeżycjadą - wielka strata.
 
 
 
6. Kto przeczytał Ci Twoją pierwszą książkę?

Moja rodzina podzielona jest na połowę - ja i mama jesteśmy książkoholikami, a  tata i moja starsza siostra nie czytają prawie wcale. Nie będzie więc dla Was dużym zaskoczeniem fakt, że to mój mamutek przeczytał mi pierwszą książkę.
 
7. Jakiego autora książki czytasz najczęściej?
 
Żadnego konkretnego, naprawdę. Jest kilka autorów, których lubię bardziej i po których sięgam częściej niż po innych, ale nie na tyle często i regularnie by go wymienic.
 
8. Czy podczas czytania słuchasz muzyki?

Bardzo często. Dzielę pokój z siostrą i przeważnie gdy ja czytam, ona przesiaduje na laptopie. A włączony laptop niemal zawsze równa się płynącej z niego muzyki. Zresztą, niekiedy to naprawdę wiążę się z wielkim plusem - mam takie nastrojowe tło ;)
 
9. Jak Twoja rodzina zapatruje się na recenzowanie?
 
Mój tata pewnie się cieszy bo nie wydaję przez to AŻ TYLE pieniędzy na książki, a mama bo co jakiś czas podrzucam jej nowe, ciekawe tytuły. No i tylko M. wychodzi na tym kiepsko bo "zagracam jej pokój książkami" A tak już całkiem serio to nigdy jakoś szczególnie ich o to nie pytałam
 
10. Kim chcesz zostać w przyszłości?
 
 Przechodziłam rozmaite fazy, ale aktualnie chcę pracować w jakimś wydawnictwie. Zobaczymy co z tego wyjdzie, najpierw pasowałoby dobrze zdać maturę i dostać się na wymarzone edytorstwo. 
 
11. Z którym autorem chciałabyś/chciałbyś przeprowadzić wywiad?
 
Jestem kiepska w zadawaniu pytań i raczej nie zdecydowałabym się na przeprowadzanie wywiadów, ale bardzo chętnie wybrałabym się z paroma autorami na kawę  i pogaduchy. O, choćby z J. K. Rowling, Cassandrą Clare, Jodi Picoult czy Katarzyną Michalak 


Pytania od Weroniki Z.:

1. Twój ulubiony autor/autorka?
 
Jak można pytać tylko o jednego? Jest ich bardzo, bardzo dużo i nawet jakbym chciała wszystkich wymienić pewnie o kimś bym zapomniała. Najwięcej, bo miłość do czytania, zawdzięczam jednak J. K. Rowling
 
2. Ile książek czytasz na miesiąc?
 
Za mało. O ile się nie poprawię nie zdążę przeczytać tysięcy albo nawet milionów cudownych tytułów przed śmiercią.  Średnio koło 8-10 na miesiąc. Ale staram się nadrabiać w wakacje.
 
3. Wolisz kupić książki, czy je wypożyczyć?
 
Kupować. Zdecydowanie. Boli mnie widok, że nie wspomnę już o dotyku, zniszczonych książek, a niestety w mojej miejscowej bibliotece większość tytułów została już zdewastowana.
 
4. Jaki film Cię zachwycił w ostatnim czasie?
 
Więcej na ten temat powiem Wam w Filmach sierpnia, ale póki co moim faworytem miesiąca bezapelacyjnie są Rzymskie wakacje z Audrey Hepburn w roli głównej. Fenomenalny obraz, gra aktorska i fabuła.
 
 
 
5. Twoja ulubiona piosenka?
 
Nie lubię pytań o ulubione rzeczy bo nie umiem na nie odpowiedzieć jednoznacznie. Uwielbiam wiele piosenek - zwłaszcza tych smutnych, nie wiem dlaczego. A szczególną sympatią darzę soundtracki filmowe. 
 
6. Co robisz w wolnym czasie?
 
CZYTAM. Albo właśnie zachwycam się jakimś serialowym bohaterem <3 A robiąc te rzeczy piję kawę.
 
7. Przedmiot, którego obawiasz się w tym roku?
 
Boję się MATURY. I wszystkiego co z nią związane. Jedyny pozytywny aspekt tego roku szkolnego to fakt, że jako humanista nie będę musiała uczyć się już ani fizyki, ani chemii, ani biologii, ani PO. 
 
8. Twoja ulubiona zakładka?
 
Zakupiona przez moją kochaną M.  ostatnio zakładka z kawunią
 
9. Blogi, które odwiedzasz najczęściej?
 
Zapraszam do przejrzenia paska bocznego. Uwielbiam przeglądać Wasze blogi choć ewidentnie nie powinnam tego robić.   Ale nie powinnam chyba tego robić. I tak jest zbyt dużo książek, które chciałabym zakupić. 
 
10. Czego nie lubisz?
 
Dwulicowych ludzi. Nienawidzę, gdy ktoś dla pozorów jest miły, a po chwili obgaduje kogoś za plecami. Już chyba wolę te osoby, które mówią coś prosto z mostu nawet gdy są to bardzo gorzkie i mocne słowa.
 
11. Kolor, który kojarzy Ci się z Książkami? (możesz podać parę kolorów :P)
 
Tęcza. Widzieliście ten obrazek z mózgiem w trakcie spoczynku i mózgiem w trakcie lektury? No to chyba wiecie dlaczego.

13 comments

  1. Również przeraża mnie matura, z tym że preferuję ścisłe przedmioty ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziwiam. Jedyny ścisły przedmiot jaki jestem w stanie znieść to tematyka ;)

      Usuń
  2. Też zdaję maturę w tym roku. I też nienawidzę czytać książek, jak muszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe odpowiedzi :)
    Dziękuję, że wzięłaś udział w zabawie ^^

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Matura to bzdura, nie ma się co przejmować - mówię to ja, dziewczyna, która zdała maturę w maju ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może bzdura, ale mimo wszystko wolałabym mieć już ją z głowy ;)

      Usuń
  5. Matura wcale nie jest taka straszna , A co zdajesz ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podstawa matematyki no i rozszerzenie polskiego, angielskiego i WOS-u. Podążam śladami mojej siostry ;)

      Usuń
  6. 8-10 książek to wcale nie jest mało :) Mi się zdarza przeczytać 3 i też jestem zadowolona. Pamiętaj, że nie liczy się ilość, tylko jakość!!
    Soundtracki filmowe są cudowne <3 Jeśli uwielbiasz smutne melodie, albo ballady, to bardzo Ci polecam oryginalny soundtrack (2 płyty) z filmy Listy do Boga (org tytuł tak samo - Letters to God).
    A maturą się nie przejmuj... Najważniejsze żebyś zdała. Matematyka wcale nie jest taka zła. Posłuchaj doświadczonej koleżanki :D Ja byłam na profilu humanistycznym a musiałam zdawać rozszerzoną biologię żeby się dostać tam gdzie chciałam i się udało. DASZ RADĘ! Ja w Ciebie wierzę więc i Ty uwierz :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja zdawałam rozszerzoną matmę i fizę, więęęęc... Życzę powodzenia, będzie dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Matura jeszcze przede mną ( dopiero za rok się z nią spotkam ) i też się nią przejmuje :D Boje się, że dokonałam złego wyboru i profil humanistyczny wiele korzyści mi nie przyniesie ;/

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz witam z uśmiechem na ustach. Wszystkie niezmiennie stanowią dla mnie zresztą niewyczerpane źródło motywacji. Będę więc wdzięczna za każdy, nawet najmniejszy pozostawiony przez Was ślad i, w miarę możliwości, postaram się na niego odpowiedzieć.
Kala