Zapowiedzi sierpniowe

Sierpień wciąż atakuje mnie interesującymi premierami. Możecie mi wierzyć lub nie, ale naprawdę starłam się ograniczyć tą listę, wykreślając coraz to nowsze tytuły. Więcej nie udało mi się zrobić ;)

Co do zmian, jako, że większość z Was wyraziła  zainteresowanie cyklem filmowym na dniach pojawi się post z krótkimi opiniami na temat tych tytułów, które miałam okazje obejrzeć w lipcu. Ponad to zastanawiam się czy bylibyście zainteresowani również jakimiś innymi regularnymi, powiedzmy - comiesięcznymi, cyklami. Wszelkie pomysły i sugestie, mile widziane ;)

*

ZATOKA O PÓŁNOCY - DIANE CHAMBERLAIN
8 SIERPIEŃ !

Wszystkie dzieci popełniają błędy - czasami tragiczne w skutkach...
Należący do rodziny letni dom na wybrzeżu New Jersey był dla Julie Bauer miejscem wakacyjnej sielanki... dopóki nie została zamordowana jej siedemnastoletnia siostra. Przez ponad czterdzieści lat, jakie minęły od śmierci Izzy, Julie nie zdołała uporać się z poczuciem winy, które rzuciło cień na całe jej życie, poważnie komplikując stosunki z matką i nastoletnią córką.
Niespodziewanie znaleziony list ujawnia, że do więzienia za morderstwo trafiła niewłaściwa osoba. Powraca pytanie, co naprawdę zaszło tamtej strasznej sierpniowej nocy w 1962 roku. Przy okazji wznowionego śledztwa wychodzą na jaw kolejne tajemnice; i choć ich wyjaśnienie wymaga bolesnego zmierzenia się z przeszłością, dzięki odkryciu prawdy Julie i najbliższe jej osoby mogą wreszcie zaznać spokoju.

Cały czas obiecuje sobie sięgnąć po kolejne dzieła pani Chamberlain po tym jak absolutnie zauroczyła mnie "Tajemnica Noelle"; cały czas jednak nie znajduję jakoś na to czasu. "Zatoka o północy" jest jednak jedną z najlepiej zapowiadających się sierpniowych premier, dlatego mam nadzieję, że tym razem uda mi się znów posmakować pióra autorki ;)


 STRAŻNIK TAJEMNIC - KATE MORTON
28 SIERPIEŃ !

W wiejskiej angielskiej posiadłości, w swingujących latach 60. szesnastoletnia Laurel wymyka się z rodzinnego pikniku urodzinowego i chowa w domku na drzewie, by snuć samotnie marzenia o przyszłości. Nagle widzi nieznajomego, który zbliża się do domu i rozmawia z jej matką. Wkrótce zostaje świadkiem strasznej zbrodni, która położy się cieniem na całym jej życiu. Odtąd zawsze będzie zadawać sobie pytanie, kim tak naprawdę jest jej piękna, niezwykła matka, kim była w przeszłości. Pięćdziesiąt lat później Laurel jest wybitną aktorką mieszkającą w Londynie. Spotyka się ze swym rodzeństwem w domu rodzinnym, by świętować dziewięćdziesiąte urodziny matki. Niespodziewanie powraca przeszłość, a Laurel wie, że to ostatnia szansa na odkrycie zagrzebanych w niej sekretów. Zaczyna skomplikowane śledztwo, które po nitce wspomnień Dorothy oraz innych związanych z nią osób doprowadzi w końcu do kłębka tajemnicy…

O swoim uwielbieniu względem autorki wspomniałam już kilka słów przy okazji publikacji zapowiedzi "Domu w Riverton".  "Strażnik tajemnic" jest jednak jeszcze bardziej wyczekiwanym przeze mnie tytułem. Dlaczego? Bo w przeciwieństwie do tamtego tytułu, nie jest on wznowieniem, ale całkowitą nowością. Oby Albatros nie przesunął premiery!


W IMIĘ MIŁOŚCI  - KATARZYNA MICHALAK
14 SIERPIEŃ

Od czasu Ani z Zielonego Wzgórza nie opowiedziano tak wzruszającej historii!

Zaskakujące zwroty akcji, skrywane emocje i tajemnice, skomplikowane relacje rodzinne to w skrócie najnowsza książka Katarzyny Michalak!

Edward, właściciel pięknego, starego domu na Jabłoniowym Wzgórzu, nie przeczuwa rewolucji, która nagle nastąpi w jego życiu. Rewolucja ma na imię Ania, ma dziesięć lat i właśnie straciła wszystko… Tajemnica z przeszłości zmusi mężczyznę do postawienia pytań o to, co naprawdę jest ważne i czy w jego życiu jest miejsce na rodzinę.

Trzymająca w napięciu historia o poszukiwaniu własnego miejsca na ziemi, potrzebie bycia kochanym, tęsknocie za prawdziwą rodziną i o tym, że cuda się zdarzają. Ogromna ilość wzruszeń gwarantowana!

To chyba jedna z najbardziej znanych Wam już zapowiedzi. Blogosferę zalała fala recenzji odnośnie tej pozycji na długo przed premierom. Atakowana z każdej strony kolejnymi pochlebnymi słowami nie mogłam dłużej się wzbraniać. Poza tym, lubię pióro Michalak.


 
 DOPÓKI CIĘ NIE ZDOBĘDĘ - SAMANTHA HAYES
6 SIERPIEŃ


Jesteś sama. Bezbronna. Masz coś, na czym komuś bardzo zależy. I gotów jest odebrać ci to za wszelką cenę...
Życie Claudii wydaje się idealne. Spodziewa się upragnionego pierwszego dziecka, ma dwóch przybranych synów, kochającego męża i piękny dom. Ale ma też zajęcie, które bardzo ją absorbuje: pracuje w opiece społecznej. Dlatego zatrudnienie Zoe zdaje się rozwiązaniem wszystkich problemów. Lecz...czy aby na pewno? Mimo świetnych referencji Zoe ma sobie coś, co nie budzi zaufania. Gdy Claudia przyłapuje ją w swoim pokoju, początkowa rezerwa przeradza się w strach. Na kogo może liczyć pod nieobecność męża? I czego tak naprawdę chce od niej Zoe?

Odkąd tylko pod koniec czerwca tytuł ten pojawił się wśród zapowiedzi wzbudził moje ogromne zainteresowanie. Nie jednokrotnie wspominałam już, że ciężko mi się oprzeć zapowiedziom Prószyńskiego. Zresztą, sami musicie przyznać że fabuła zapowiada się niezwykle obiecująco.


ZANIM PRZEKWITNĄ WIŚNIE - ALY CHA
13 SIERPIEŃ

Historia pięciu pokoleń japońskich kobiet rozpaczliwie zmagających się z przeznaczeniem.
Pewnej wietrznej zimowej nocy Miho przyprowadza sześcioletnią córkę do domu swojej matki, Asako, i obiecuje wrócić po nią wraz z nastaniem wiosny. Gdy płatki kwiatów wiśni zaczynają opadać, Asako wie, że wnuczka zostanie z nią dłużej, niż się spodziewała, być może już na zawsze. Wiele lat wcześniej Miho opuściła rodzinny dom zraniona i pełna żalu do matki. Przyczyny, dla których tak się stało, wyjaśnia opis burzliwej historii pięciu pokoleń kobiet z rodu Tanaka, pełnej cierpienia, ale też nadziei na lepszy los.
Sile tej powieści nie sposób się oprzeć. Aly Cha kreśli portrety japońskich kobiet, stawiających czoła zmieniającej się rzeczywistości. Mistrzowsko opisuje świat uczuć swoich bohaterek, chwile ich szczęścia i bólu, miłości i pożądania.

 Do tej pory nie ciągnęło mnie do powieści, których fabułą osadzona jest w krajach azjatyckich. Chiny, Japonia - to nie do końca były moje klimaty. "Zanim przekwitną wiśnie" oczarowały mnie jednak przepiękną oprawą graficzną, a opis fabuły - ostatecznie mnie kupił.


 SEKRETY UCZUĆ - BARBARA O'NEAL
14 SIERPIEŃ

Prawdziwa miłość...
Po traumatycznym wypadku Tessa Harlow powraca do rodzinnego miasteczka, Las Ladronas. Wydawać by się mogło, że wraz z wypadkiem jej życie się skończyło? Tymczasem jest na odwrót. Na drodze Tessy staje Vince. Czy to ta prawdziwa miłość, o której Tessa od dawna marzy? Żeby odpowiedzieć na to pytanie, Tessa będzie musiała zmierzyć się z przeszłością, a także z sobą samą... 

Na mojej półce, póki co, oczekuje zakupiona na promocji "Recepta na miłość" tejże autorki, ale jeśli tylko przypadnie mi ona do gustu, z pewnością zapoznam się i z tym tytułem. Zwłaszcza, że wielu z Was chwali sobie tą autorkę.


 JANE EYRE. AUTOBIOGRAFIA - CHARLOTTE BRONTE
 14 SIERPIEŃ

 
Najsłynniejsza powieść Charlotte Brontë,  która przyniosła jej międzynarodową sławę.
Brontë opowiada historię młodej dziewczyny, która po stracie obojga rodziców,  trafia do domu brata swojej matki. Nie potrafi jednak obudzić uczuć u ciotki, która – gdy tylko nadarza się okazja – pozbywa się dziewczynki, wysyłając ją do szkoły dla sierot, słynącej z surowego rygoru. Jane daje sobie jednak radę, zdobywa wykształcenie i wreszcie znajduje pracę jako guwernantka, w domu Edwarda Rochestera, samotnie wychowującego przysposobioną córkę. Wydawałoby się, że tu wreszcie znajdzie prawdziwe szczęście. Jednak los upomni się zadośćuczynienia za winy z przeszłości jej ukochanego pana. Jane nocą ucieka szukać swojej własnej drogi…
To j e s t autobiografia – być może nie w ujęciu nagich faktów i okoliczności, lecz prawdziwego cierpienia i doświadczenia – pisał angielski filozof, George H. Lewes – to właśnie nadaje książce jej urok: dusza przemawia tutaj do duszy; jest to wypowiedź z głębin wewnętrznego zmagania i bólu ducha, który wiele przeszedł.
Jane Eyre to powieść, o której wnet po jej opublikowaniu gazety angielskie pisały codziennie, do tego – niemal w samych superlatywach, a taki publiczny zachwyt nie zdarza się często. Książka Charlotte Brontë rzeczywiście porwała tłumy. Po ponad stu sześćdziesięciu latach nadal pozostaje powieścią kultową i choć epoka wiktoriańska dawno przeminęła, Jane Eyre wciąż żyje w umysłach czytelników. W czym tkwi jej fenomen? Wydaje się, że w wierności samemu życiu. Charlotte Brontë była pisarką, której nigdy nie myliło się ono ze sztuką. Bez względu na epokę, w której człowiek żyje, samotność, tęsknota i cierpienie są zawsze te same i zawsze tak samo przeżywane. Zwłaszcza jeśli jest to samotność wśród ludzi, tęsknota za zwykłym ciepłem drugiego człowieka i cierpienie wynikające z odtrącenia przez innych. Czy działo się to dawno temu, czy działo się wczoraj – trauma odrzucenia pozostaje ta sama, a lekcja miłości do odrobienia. Tymczasem Jane Eyre ukazała tę drogę nie tylko jako możliwą do przezwyciężenia, ale pewną, przykładem własnej osoby ręcząc, że sprawiedliwość istnieje, a cierpienie zostaje wynagrodzone.

To jedyna zapowiedź, która już mam przyjemność posiadać.  I nie mogę się doczekać lektury. Zwłaszcza, że uwielbiam ekranizację z Mią Wasikowską (z niezapomnianą muzyką fenomenalnego Dario Marianelliego)


PRZEZ BEZMIAR NOCY - VERONICA ROSSI
28 SIERPIEŃ

Przeżyli eterowe burze, ale czy ich uczucie przetrwa bezmiar nocy?

Po miesiącach rozłąki Aria i Perry znów są razem, lecz ich wspólna przyszłość jest niepewna. Perry, nowy Wódz Krwi plemienia Fal, musi walczyć o zaufanie swoich ludzi. Aria zaś prowadzi sekretną misję. Do tego gwałtowność burz eterowych się nasila, a niekończący się półmrok spowija ziemię. Aria i Perry mają coraz mniej czasu, by odnaleźć Wielki Błękit. Czy zdążą, zanim bezlitosny żywioł zniszczy ich świat i marzenia o wspólnej przyszłości?

Pamiętacie jak zachwycałam się tomem pierwszym? Nie mogę uwierzyć, że kolejny tom już wkrótce zagości na sklepowych półkach. Prędzej czy później na pewno sięgnę po ten tytuł.


 DZIEWCZYNA W STALOWYM GORSECIE - KADY CROSS
30 SIERPIEŃ

Skrzyżowanie epoki wiktoriańskiej z X-Menami
Blaski i cienie wiktoriańskiej Anglii
Szesnastoletnia Finley Jayne nie ma nikogo i niczego za wyjątkiem pewnej rzeczy, która znajduje się w jej wnętrzu.
Ciemna strona bohaterki sprawia, że jest ona zdolna zabić. W dodatku bardzo mocnym ciosem. Tylko jeden człowiek widzi magiczną aurę otaczającą dziewczynę.
Powieść osadzona w XIX wiecznej Anglii, która przenosi czytelnika w świat pełen przygód. 

Nie oglądałam "X-Mena". Naprawdę. Ale sam pomysł na osadzenie tej historii w XIX  wiecznej Anglii sprawia, że jestem kupiona.

27 comments

  1. Bronte już mam, ale chętnie zakupię książkę Fabryki słów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba też w końcu skuszę się na powieść Cross. Z dnia na dzień jestem jej coraz bardziej ciekawa ;)

      Usuń
  2. 'Dziewczyna w stalowym gorsecie' od dawna mnie do siebie ciągnie. Może na nią zerknę :)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tytuł ten atakuje nas chyba z każdej strony. Ciekawe czy będzie warty takiego rozgłosu ;)

      Usuń
  3. W imię miłości już za mną, Jane Eyre jeszcze przede mną, ciekawi mnie jeszcze bardzo Dziewczyna w stalowym gorsecie.

    OdpowiedzUsuń
  4. No nie powiem, ciekawe zapowiedzi. Chętnie przeczytałabym prawie wszystkie z tych książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to naprawdę nie wszystkie zapowiedzi warte uwagi. Wydawnictwa nas rozpieszczają ;P

      Usuń
  5. STRAŻNIK TAJEMNIC - KATE MORTON i JANE EYRE. AUTOBIOGRAFIA - CHARLOTTE BRONTE... tak zdecydowanie po te dwie książki bym sięgnęła. Tylko szkoda, że nie mam czasu .. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, póki co, nadganiam na zapas przed wrześniem. Później rzeczywiście mogę cierpieć na brak czasu ;)

      Usuń
  6. Zdecydowanie zapoznam się z większością tych pozycji.

    Pozdrawiam, obserwuje i zapraszam do siebie.
    http://naszksiazkowir.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Koniecznie "Zatoka o północy, " W imię miłości" oraz "Dopóki Cię..."- interesujące zapowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Książki, które zaznaczyłaś wykrzyknikiem i mnie najbardziej zainteresowały. I jeszcze "Zanim przekwitną wiśnie".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba najbardziej nie mogę się doczekać nowej Morton . Coś czuję że to będzie wyjątkowa lektura :)

      Usuń
  9. Ciekawa jestem dwóch pierwszych pozycji oraz książki Aly Cha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że będą tak ciekawe jak się zapowiadają ;)

      Usuń
  10. Chętnie przygarnęłabym Bronte :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Najbardziej czekam na "Dziewczynę w stalowym gorsecie", choć "Zatokę o północy" też chętnie bym przeczytała. "Jane Eyre" już mam na szczęście na półce. ;) I czekam na cykl filmowy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Jane Eyre" i ja posiadam. Ciekawa jestem co kryje się za "Dziewczyną w stalowym goście" a Chamberlain to mój priorytet ;)

      Usuń
  12. Świetne książki, najbardziej mnie zainteresowała "Jane Eyre". :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Jane Eyre " już posiadam i nie mogę się doczekać lektury ;)

      Usuń
  13. "Zatoka o północy" najbardziej mnie zainteresowała. Szkoda, że lista moich książek do przeczytania jest taka długa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Zatoka o północy" to też mój priorytet. A problem zbyt dlugiej listy książek do przeczytania niestety znam z doświadczenia ;)

      Usuń
  14. Książka Kate Morton - tak *___* Biorę!

    Bosze, kto wymyślił opis do książki Michalak, co to za bzdury z porównaniem do Ani z Zielonego Wzgórza. Żenada -.-

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz witam z uśmiechem na ustach. Wszystkie niezmiennie stanowią dla mnie zresztą niewyczerpane źródło motywacji. Będę więc wdzięczna za każdy, nawet najmniejszy pozostawiony przez Was ślad i, w miarę możliwości, postaram się na niego odpowiedzieć.
Kala