Zapowiedzi wrześniowe

Przyznawać się, kto z Was nie mógł dzisiaj rano zwlec się z łóżka? Tak, w moim przypadku jutro będzie tylko gorzej. NIKT normalny nie powinien wstawać o 5.30. Pomijając jednak ten drobny aspekt, jestem w miarę zadowolona. Mam naprawdę GENIALNY plan lekcji (piątek - 10.40 Czego chcieć więcej?) i nie zamierzam narzekać. Póki co.

Poza tym wydawnictwa rozpieszczają nas niemiłosiernie. Z zamieszczonych poniżej pozycji moim priorytetem pozostaje Picoult i nowa Bray. Warto jednak wspomnieć, że oprócz poniższych premier jestem bardzo zainteresowana dwoma innymi, sęk w tym, że nie czytałam jeszcze ich pierwszych części - ktoś wie, które tytuły mam na myśli?

Po raz kolejny, odrobinę monotematycznie zapraszam Was do polubienia Złodziejkowego fanpage'a. Od pewnego czasu zdecydowanie przeżył on swoje odrodzenie, a z okazji 100 like'ów planowany jest konkurs ;)

No i gorąco zapraszam Was do zakupów. Początek roku szkolnego to najlepszy czas żeby trochę się porozpieszczac  Macie ochotę na fantastykę, paranormal romance, kryminał, a może obyczajówkę? Dla każdego znajdzie się coś miłego! Klikamy tutaj!

 *


TO, CO ZOSTAŁO - JODI PICOULT
10 WRZESIEŃ !

Czy można wybaczyć niewybaczalne? Najbardziej poruszająca powieść Jodi Picoult!

Ludzie doznają różnych strat, wielkich i małych. Można stracić kolejkę, cnotę, pracę. Głowę, serce albo rozum. Można stracić dom na rzecz banku, patrzeć, jak dziecko wyjeżdża na stałe na drugi kontynent, a mąż popada w demencję. Strata to nie tylko śmierć, a żal ma wiele postaci.
Osamotniona Sage Singer, zrozpaczona po śmierci matki, zaprzyjaźnia się ze starszym panem, ulubieńcem lokalnej społeczności, emerytowanym nauczycielem. Pewnego dnia Josef prosi ją o nietypową przysługę: chciałby, aby pomogła mu umrzeć. Wyznaje, że nie jest tym, za kogo przez wiele lat się podawał. Mężczyzna skrywa straszną tajemnicę z przeszłości, sięgającą czasów II wojny światowej i masowych mordów na ludności żydowskiej. Czy Sage zgodzi się mu pomóc? Czym będzie wówczas jej czyn: aktem miłosierdzia wobec drugiego człowieka czy wymierzeniem sprawiedliwości bezwzględnemu naziście? Czy ma do tego prawo?

Na każdą kolejną powieść autorstwa pani Picoult czekam z niecierpliwością, a tej konkretnej wypatrywałam jeszcze zanim podano ostateczną datę premiery. Nie wiem czy uda mi się na nią zapolować we wrześniu, ale jeśli nie - na Targach Książki w Krakowie nic mnie nie powstrzyma.



PRZEPIS NA SZCZĘŚCIE - KATARZYNA MICHALAK
11 WRZESIEŃ

Cztery kobiety, cztery pory roku, cztery historie: Liliana z Nadziei, Bogusia z Pogodnej, Ewa z Poziomki i Danusia z Wiśniowego Dworku powracają w nastrojowych opowiadaniach na kartach niezwykłej książki okraszonej tradycyjnymi i aromatycznymi przepisami. Miłość, przyjaźń, tęsknoty i marzenia. Śmiech, łzy, wzruszenia i emocje - tego jak zwykle u Kasi Michalak nie zabraknie.
Są słowa, które ranią, są takie, które przynoszą radość ale wszystkim niezmiennie towarzyszy gotowanie. Przytulna kuchnia, aromatyczne zapachy i niezapowiedziani goście - to wszystko nadaje życiu subtelny smak, a cztery bohaterki potrafią gotować i robią to z miłością....Bo "Przepis na szczęście" mamy w sobie, musimy go tylko odkryć i zrealizować
Zatem usiądź wygodnie w głębokim fotelu, zaparz sobie herbatę i daj się uwieść magicznym opowieściom o szczęściu i gotowaniu.

Wiem, że sporo z Was uwielbia twórczość pani Michalak. Ja również zaliczam się do jej wielbicielek.  Bardzo chętnie zapoznałabym się z dalszymi losami znanych i nieznanych bohaterek. No i każda okazja jest dobra żeby odkryć i wypróbowac nowy przepis.


KTO JAK NIE JA? - KATARZYNA KOŁCZEWSKA
17 WRZESIEŃ

Ta książka nikogo nie pozostawi obojętnym.

Anna nigdy nie chciała mieć dzieci. Nie lubiła ich. Nie interesowały jej. Okazało się, że los zdecydował za nią. Kiedy w tragicznym wypadku ginie jej siostrzenica z mężem, okazuje się że Anna jest jedyną osobą, która może zająć się trzyletnią osieroconą Olą. Inaczej dziewczynka trafi do domu dziecka.
Czy uzależniona od leków i alkoholu, borykająca się z traumą kobieta zdobędzie się na heroizm, stawi czoło słabościom, lękom i demonom przeszłości? Stawką jest szczęście dziecka, a w tej walce wszystkie chwyty – szantaż, manipulacja, przekupstwo – są dozwolone. I czy trzylatka będzie w stanie zaakceptować zupełnie nowe życie, na które nikt jej nie przygotował?

Niezwykle poruszająca, do bólu szczera opowieść o trudnej miłości, odpowiedzialności i odnajdywaniu szczęścia tam, gdzie nigdy się go nie szukało.

Motyw opieki kobiety nad dzieckiem swojej przyjaciółki/siostry kojarzy mi się głównie z filmami. I sprawdza się doskonale jako tło dla lekkich, ciepłych komedii romantycznych ("Mama na obcasach", "Och, życie" - znacie te klimaty?) Ta powieśc wydaje się mieć całkiem inny klimat, ale przyjemne skojarzenie sprawiają, że mam ogromną ochotę na lekturę.



ZANIM SIĘ POJAWIŁEŚ - JOJO MOYES
11 WRZESIEŃ

Autorka „Ostatniego listu od kochanka” o sile miłości dwojga ludzi wyrzuconych poza nawias życia.
Dwudziestosześcioletnia Lou spotyka na swej drodze Willa. Ona właśnie straciła pracę i rozstała się ze swoim chłopakiem, a on po wypadku
samochodowym nie ma chęci do życia i chce je sobie odebrać. Will nie wie jeszcze, że Lou wtargnie w jego życie niczym kolorowy ptak.
Czy wielka miłość, nawet bolesna, naprawdę może przezwyciężyć frustrację, zniechęcenie i natarczywe myśli o samobójstwie? Doskonale rozegrana psychologicznie, sugestywna powieść o sile uczuć i magicznym wpływie człowieka na człowieka.

To lektura z gatunku tych lekkich i przyjemnych, ale i na takie człowieka może najść ochota, kiedy za oknem  widac pierwsze oznaki jesieni. Poza tym, kocham "Jeden dzień" a ten tytuł jest do niego porównywany.


 SZCZĘŚCIE W TWOICH OCZACH - CAROLINE LEAVITT
11 WRZESIEŃ

Wzruszająca opowieść o miłości, zdradzie i o tym jak łatwo przegapić szansę na szczęście.
Oraz o tym, jak można to szczęście odnaleźć.
Dwie pary małżeńskie i dwie niespełnione kobiety, które postanawiają zmienić swoje życie. Spokojna, poukładana Isabell odchodzi od niewiernego męża; nieco zwariowana, nieprzewidywalna April, matka małego Sama, także opuszcza dom. Dziwny, tragiczny los połączy te kobiety na zawsze.
Powieść hipnotyzuje od pierwszej strony. Pełna emocji,
niejednoznaczna historia rozpoczyna się od tragedii, ale szybko wykracza poza nią, przechodząc do najważniejszych pytań: Jak odnaleźć odkupienie w obliczu straty? Jak otworzyć serce na nowe uczucie?
Caroline Leavitt - amerykańska powieściopisarka, scenarzystka, felietonistka i recenzentka. Została uhonorowana licznymi nagrodami, jak np.: New York Foundation for the Arts Award in Fiction czy Goldenberg Fiction Prize. Uzależniona od robótek ręcznych i czekolady. Mieszka w Nowym Jorku z mężem i synem.

Tym razem zauroczyła mnie okładka. Wiem, nie powinno się oceniać książki po okładce, ale... No sami zobaczcie czy nie jest cudowna? Zresztą ten konkretny tytuł poleca sama Jodi Picoult a to już jest jakaś rekomendacja, prawda? 


NAGA - MEGAN HART
25 WRZESIEŃ

Ona potrzebuje pieniędzy na czynsz, on potrzebuje mieszkania. Jasny układ, przecież nie są sobą zainteresowani. To nic, że Alex Kennedy jest wysoki, ciemnowłosy i nieodparcie pociągający. Oliwia przecież - po poprzednich zawodach miłosnych - nie poszukuje kolejnego mężczyzny.
Pewnego dnia przekraczają granicę i nie ma już powrotu. Nie ma też wyrzutów sumienia...Oliwia jednak ciągle opiera się przed oddaniem Alexowi serca. Boi się związku z mężczyzną tak nietypowym.  

O poprzedniej powieści autorki wspominałam już przy okazji stosu, a wkrótce powiem o niej parę słów więcej. Nie jest to literatura ambitna, ale naprawdę przypadła mi do gustu i ciekawa jestem czy i kolejna powieść autorki przyniesie mi podobne wrażenia.


MISSJA SURVIVAL - LIBBA BRAY
25 WRZESIEŃ

Wspaniały, błyskotliwy pastisz celebryckiej rzeczywistości, który wywoła u czytelników prawdziwe salwy śmiechu.
Laureatki młodzieżowej odsłony konkursu Miss – przedstawicielki wszystkich stanów Ameryki – lecą samolotem, by wziąć udział w finale. Niestety ich samolot rozbija się na małej wyspie, a dziewczyny mają do dyspozycji jedynie niewielki zapas żywności i ani jednej kredki do oczu! Ale egzotyczna wyspa tylko pozornie okazuje się bezludna...
Seria UWAGA MŁODOŚĆ to cykl książek o nastoletnich problemach i nastoletniej rzeczywistości, która bywa burzliwa, trudna, ale i niezwykle barwna.  

Uwielbiam autorkę! Na pewno sięgnę po tą powieść


ALCHEMIA MIŁOŚCI - EVE EDWARDS
25 WRZESIEŃ

Kiedy w 1582 roku młody Will Lacey został hrabią Dorset, czekało go trudne zadanie. Zmarły ojciec zostawił majątek w ruinie i Lacey musiał jak najszybciej ożenić się z posażną panną, aby uratować swój ród. Na dworze Elżbiety I pełno było takich dam, lecz serce Willa biło mocniej tylko dla Ellie – ślicznej, uczonej dziewczyny, która nie posiadała nic poza bezwartościowym hiszpańskim tytułem. Gdy rodzina nalegała, aby Will poślubił lady Jane, piękną i bogatą szlachciankę, której majątek mógłby podnieść ich ród z upadku, młody hrabia stanął przed odwiecznym wyborem – serce czy rozum? Książka Eve Edwards jest mądrą opowieścią o miłości w trudnych czasach, podległych wielkiej polityce.
Anglia, której król Henryk VIII narzucił przejście na protestantyzm, pod władzą Elżbiety I żyje obsesją katolickich szpiegów i zagrożenia ze strony Hiszpanii. Szlachcic z dworu królowej, który zakochał się w dziewczynie z hiszpańskim tytułem, wiele ryzykował…

Tak dobrze zgadliście - okładka. Ale i treść zapowiada się smakowicie. Poza tym seria Literacki Egmont z reguły nie rozczarowuje.

19 comments

  1. Zaintrygowała mnie "Naga" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja osobiście jestem baaaardzo ciekawa tego co tym razem zaprezentowała Megan Hart. Nie jest to co prawda dla mnie pozycja priorytetowa (bo erotyki sobie dawkuję w małych ilościach), ale na pewno kiedyś przeczytam ;)

      Usuń
  2. ja jestem takim śpiochem... dziś nie mogłam wstać o 7 45, a co jutro, kiedy będę musiała godzinę wcześniej? brr....
    "To, co zostało" brzmi bardzo ciekawie. pomyślę też nad "Alchemią miłości".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie jestem śpiochem w tych sytuacjach, kiedy mogłabym sobie na to pozwolić ;P Dzisiaj wstawałam o 7 i już był to dla mnie horror. Strach się bać...

      Trochę się boję, że w To, co zostało znajdę ten sam "Picoultowy" schemat, ale i tak na pewno sięgnę po ten tytuł. A Alchemia miłości wydaje się taka inna i dlatego fascynująca

      Usuń
  3. "Co co zostało" mnie najbardziej zachęca, zresztą jak każda Picoult :) Być może wybiorę się w tym roku na Targi Książki, ale w Katowicach, więc jeśli na nią trafię na pewno wezmę i nie oddam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Picoult coś w sobie ma. Jak raz posmakuje się jej twórczości, to zostaje się z nią na dłużej ;)

      Usuń
  4. "To, co zostało"- J. Picoult to koniecznie na tą chwilę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem bardzo ciekawa ostatniej pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  6. Chyba poszukam "Kto jak nie ja?". Wydaje się ciekawa :) Zapraszam w wolnej chwili: http://naszksiazkowir.blogspot.com/.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama jestem ciekawa, z której strony autorka ugryzła temat ;)

      Usuń
  7. Jak dobrze, że stary, dobry świat Książki powrócił. "Zanim się pojawiłeś" to pozycja, której z pewnością bliżej się przyjrzę.
    Co do Picoult, przeczytałam chyba tylko dwie jej książki i po nich OBIECAŁAM sobie, że będę kontynuować tę przygodę, a z każdą nowo wydawaną lekturą tej autorki jakoś się oddalam. Chyba czas się przemóc i znowu spróbować (bo tamte dwie były cudowne!).

    OdpowiedzUsuń
  8. Alchemia miłości mnie być może zainteresuje :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Alchemia miłości - to książka dla mnie! I tak piękna okładka... @__@

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz witam z uśmiechem na ustach. Wszystkie niezmiennie stanowią dla mnie zresztą niewyczerpane źródło motywacji. Będę więc wdzięczna za każdy, nawet najmniejszy pozostawiony przez Was ślad i, w miarę możliwości, postaram się na niego odpowiedzieć.
Kala