Zapowiedzi lipcowe


W przygotowywaniu comiesięcznych zestawień interesujących zapowiedzi książkowych jest coś z masochizmu. Kiedy człowiek przygląda się wszystkim tym cudownym tytułom, niemal automatycznie nachodzi go ochota na ich przeczytanie i powstrzymanie się przed wrzuceniem do koszyka kilku (a niekiedy nawet kilkunastu) tytułów na raz, wymaga ogromnej samokontroli. Nie poradzę jednak nic na to, że ów czynność sprawia mi samej mnóstwo frajdy. W lipcu udało mi się ograniczyć ów listę do dziesięciu tytułów. Nie wszystkie z nich budzą we mnie równie żywe emocje, ale lektury większości z pewnością bym nie odmówiła. Jak zwykle, starałam się nie ograniczać gatunkowo, ale wśród wymienionych pozycji dominują młodzieżówki i powieści na pograniczu thrillera i kryminału. Mam nadzieję, że znajdziecie coś, co Was zainteresuje.


Twórczość Kasie West interesowała mnie od dawna i kilkakrotnie przymierzałam się do tego by przeczytać którąś z jej powieści, ale dopiero gdy zapoznałam się z opisem Blisko Ciebie wiedziałam, że to to. Czy może być coś bardziej uroczego niż historia miłosna rozgrywająca się w zamkniętej bibliotece? // Od pewnego czasu wypatrywałam premiery twórczości tej autorki, bo jej powieści polecane były conajmniej na dwóch zagranicznych kanałach, które uwielbiam. Sporo z Was otrzymało Piękne złamane serca , ja na swój egzemplarz muszę jeszcze poczekać, ale czuję, że będzie warto. // Nie słyszałam o powieści Drzewo kłamstw absolutnie nic. Aż do wczoraj, kiedy okładka rzuciła mi się w oczy oglądając filmik na YouTubie. Nadal nie jestem pewna czy to dokładnie coś dla mnie, ale cieszę się, że w Polsce zaczyna się wydawać kryminały/thrillery dla młodzieży. // Nie wiem czy pamiętacie, ale Moja Lady Jane znalazła się w moim zestawieniu książek, które powinny zostać wydane w Polsce. Ponoć to zabawna historia, luźno oparta na faktach historycznych, a entuzjam Instagramowiczy tylko zachęca mnie do lektury. // Wiem, że nie wszyscy przepadają za twórczością Lauren Oliver, ale ja ją UWIELBIAM. Jest coś w stylu tej autorki co niesamowicie do mnie przemawia. Nawet jeśli sam opis Repliki raczej mnie nie przekonuje, robi to już samo nazwisko autorki.

Zdrajca tronu jest jedną z tych premier, które mam już u siebie, ale nie miałam jeszcze szans usiąść do lektury. Pierwszy tom bardzo mi się spodobał i na to liczę także teraz. // Nie wiedziałam, że Prawdziwa miłość wychodzi tak szybko i nie nadgoniłam zaległości z drugim tomem. Ale zrobię to! // Bardzo dużo dobrego nasłuchałam się na temat pani Katarzyny Kołczewskiej w kontekście jej innej powieści, ale nie sprawdziłam osobiście tego co mówiono. Zdecydowanie przemawia do mnie jednak już sam opis Odzyskać utracone i mam nadzieję, że nadarzy się okazja na lekturę. // Tak często widywałam okładkę Światło, które utraciliśmy  , że zaczęło mi się wydawać że mam już swój egzemplarz. Nie mam go jednak a szkoda bo Wasze pozytywne opinie zachęciły mnie do lektury. // Przeczytałam o Ali i Nino na fanpage'u pana Millera i niesamowicie zachęcił mnie on do lektury tego tytułu. Mam wrażeni, że to taki niepozorny tytuł, który może sporo namieszać.


Dział kryminałów/thrillerów rozpoczyna tytuł, który już posiadam (co wie każdy kto śledzi Facebooka!) - Niepamięć Kiedy zobaczyłam nazwisko głównego bohatera (moje!) i datę premiery (dzień moich imienin!), nie mogłam sobie odmówić lektury. // Słyszałam dużo dobrego o debiucie pani Stachuli, stąd moje zainteresowanie Trzecią. Nie ukrywam też, że zastanawiam się nad udziałem w spotkaniu z autorką. A wówczas posiadanie którejś z jej powieści byłoby pożądane. // Wiem ile osób czeka na Czarną Madonnę, stąd trafiła do tego zestawienia, ale sama wyjątkowo chyba daruje sobie lekturę. Horror to zdecydowanie nie mój gatunek, a ponoć naprawdę jej czego się obsuwać. // Znowu, słyszałam sporo dobrego o innych powieściach autorki i dlatego właśnie Opiekunka do dzieci zwróciła moją uwagę. // A powieść Claire Douglas chciałam kiedyś nawet zakupić, ale coś innego przykuło moją uwagę. Może z Ktokolwiek widział  się uda. Zwłaszcza, że okładka jest piękna.

Zawsze chciałam skosztować twórczości Mario Puzo, choć niekoniecznie tytułu, który przyniósł mu sławę. Mroczna arena wydaje się doskonałą ku temu okazją. // Jak wiecie, twórczość Tany French przypadła mi do gustu, ale jakoś nie mogę się zmotywować do jej kontynuowania. Kolonia stanowi kolejne przypomnienie ile przede mną. // Adekwatnie do tytułu, niewiele wiem na temat To, o czym nie wiesz ale opis fabuły jakoś niesamowicie do mnie przemówił i chętnie sprawdziłabym co kryje się w środku. // Autorka Dyskretnego szaleństwa kojarzyła mi się z literaturą młodzieżową, ale chyba coś pomyliłam (a przynajmniej na to wskazuje opis). W każdym razie i tak jestem ciekawa lektury. I liczę, że wydawnictwo Kobiece wyda także inne historie pisarki. // A na premierę Miasteczka kłamców czekam chyba najbardziej. Tytuł mignął na moim ulubionym zagranicznym kanale a autorka zdobyła chyba nagrodę Goodreads Chocie Award. Nie mogę się doczekać lektury!


A Wy na co czekacie w lipcu najbardziej?

0 comments

Każdy Wasz komentarz witam z uśmiechem na ustach. Wszystkie niezmiennie stanowią dla mnie zresztą niewyczerpane źródło motywacji. Będę więc wdzięczna za każdy, nawet najmniejszy pozostawiony przez Was ślad i, w miarę możliwości, postaram się na niego odpowiedzieć.
Kala