Wrócę po Ciebie - Guillaume Musso

TYTUŁ: Wrócę po ciebie 
TYTUŁ ORYGINAŁU: Je reviens te chercher
AUTOR: Guillaume Musso
WYDAWNICTWO:  Albatros


Z twórczością pana Musso miałam już przyjemność zetknąć się w trakcie lektury "Potem". Intrygująca fabuła i ciekawy styl autora sprawiły, że z niecierpliwością oczekiwałam chwili, w której będę miała okazję zetknąć się z kolejną pozycją tego pisarza. Nikogo więc chyba nie zdziwi, ze kiedy dostrzegłam ją wśród półek biblioteki oszalałam z radości. 


Ethan nigdy nie był taki jak jego znajomi. Spragniony wiedzy  i lepszej przyszłości , w dniu swych urodzin składa sobie obietnicę. Teraz albo nigdy. Za piętnaście lat jego nazwisko pojawi się na okładkach gazet. Ta z pozoru nic nie znacząca przysięga odmienia całe jego dotychczasowe życie. Ethan bez słowa opuszcza swoich przyjaciół i udaje się na studia. Z czasem, wskutek szczęśliwego przypadku, zostaje najsłynniejszym psychologiem Ameryki. Ma wszystko - piękny dom, pieniądze, luksusowy samochód, a nawet jacht, a tęsknotę za utraconą przed laty miłością zagłusza przelotnymi, niezobowiązującymi związkami i alkoholem. 



Nadchodzi jednak dzień, który zmienia wszystko. Ethan budzi się u boku pięknej, nieznajomej, rudowłosej kobiety, ale za nic nie może sobie przypomnieć wydarzeń poprzedniego dnia. Zrozpaczony i zdezorientowany szuka spokoju w swoim biurze. Tam czeka już na niego nieznajoma nastolatka, która prosi go o pomoc. Ethan odwraca się na chwilę i nagle bum! Nastolatka leży nieżywa w jego gabinecie, a cała jego kariera leży w gruzach. Gdyby tego było mało, Ethan otrzymuje zaproszenie na ślub jedynej kobiety jaką kiedykolwiek kochał, a grupa groźnie wyglądających mężczyzn upomina się o przegrane przez niego w karty pieniądze. Pod koniec dnia Ethan ginie w szpitalu od trzech kul zadanych przez zakapturzoną postać. A potem nagle budzi się obok tej samej rudowłosej kobiety. Znów jest 31 października. Ethan dostał od losu kolejną szansę. Ale czy można wygrać z przeznaczeniem?

„W rzeczywistości nie mamy innego wyboru, jak zaakceptować to, co zsyła nam przeznaczenie, nawet jeśli jest to choroba, żałoba, czy śmierć. (....) Jedyna rzecz, nad którą naprawdę panujemy, to nasza reakcja na wydarzenia, które są dla nas przeznaczone.”


Guillaume Musso opowiada historię walki człowieka z przeznaczeniem. Historia Ethana nie tylko wciąga, ale równocześnie zmusza do refleksji. Po przeczytaniu "Wrócę po Ciebie" mimowolnie ciśnie się nam na usta pytanie; co ty zmieniłbyś w swoim życiu gdybyś dostał od losu w prezencie dodatkowy dzień? 


Muszę przyznać, że mimo iż postawiłam tej książce bardzo wysoką poprzeczkę, nie zawiodłam się. Od pierwszej strony, aż do ostatniego zdania nie było momentu, w którym miałam ochotę odłożyć książkę na bok. "Wrócę po Ciebie" to jedna z niewielu powieści, która nie tylko bawi, ale także uczy. Bohaterowie wykreowani przez pana Musso żyją na stronach książki i nieraz nas zaskakują. Co najważniejsze jednak, zakończenie książki jest nieprzewidywalne i wprost wbija czytelnika w fotel.


Z czystym sumieniem polecam wszystkim tym, którzy odnajdują radość w czytaniu. "Wrócę po Ciebie" to idealna propozycja na ciepłe wiosenne dni, szczególnie wówczas, gdy za oknem szaleje burza.

10/10

3 comments

  1. Na twórczość tego pana mam ochotę od wieków. Jednak do dziś nic nie przeczytałam.
    Mam nadzieję, że uda mi się to w wakacje ;).
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowymaja 22, 2011

    Czytałam książkę pt. "Ponieważ Cię kocham" tego autora i miło ją wspominam. "Wrócę po Ciebie" już czeka na mojej liście. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam. Podobała mi się bardzo. Cenię sobie twórczość p. Musso:)

    OdpowiedzUsuń

Każdy Wasz komentarz witam z uśmiechem na ustach. Wszystkie niezmiennie stanowią dla mnie zresztą niewyczerpane źródło motywacji. Będę więc wdzięczna za każdy, nawet najmniejszy pozostawiony przez Was ślad i, w miarę możliwości, postaram się na niego odpowiedzieć.
Kala