#7ReadUp TBR


Czekałam na ogłoszenie jakiś konkretów odnośnie kolejnej edycji 7ReadUp, już od jakiegoś czasu. I nawet nie chodziło o to, że mam jakieś ogromne zaległości czytelnicze - te udało mi się już trochę zminimalizować przez wakacje. Po prostu napatrzyłam się ostatnio na te wszystkie vlogi i wrap up-y odnośnie Booktubeathonu na zagranicznym booktubie i sama zapragnęłam wziąć udział w jakimś maratonie czytelniczym. Trzymałam przy tym jedynie kciuki by Martha nie zdecydowała się na edycje we wrześniu bo wtedy niestety wracam do obowiązków i nie wiem w jakim stopniu mogłabym się skupić na lekturze. 

Jak być może już wiecie 7ReadUp rozpoczyna się jednak 15 sierpnia i trwa cały tydzień czyli dokładnie do 21. Jak zwykle możecie wziąć udział w maratonie na dwa sposoby - jeden zakłada jedynie przeczytanie jak największej ilości książek, których grzbiety będą miały min. 7 cm, drugi - spełnienie dodatkowych wyzwań wymyślonych przez Marthę. A że osobiście nie lubię obierać w życiu drogi na skróty, zdecydowałam się na trudniejszą wersję. 

WYZWANIA:

S JAK SIERPIEŃ - Książka autora, którego nazwisko zaczyna się na literę S.

Wbrew pozorom wcale nie było to takie łatwe i musiałam trochę się pogłowić, ale w końcu znalazłam na swojej półce "Inne zasady lata". Raz zaczęłam już lekturę tej powieści, ale było to dawno, dobrnęłam chyba tylko do trzeciego rozdziału i niewiele z tego pamiętam. 

OŚMIOLITEROWY SIERPIEŃ - Książka, w tytule której występuje przynajmniej jedno ośmioliterowe słowo.

Kolejne wyzwanie, które wydawało się proste jedynie z pozycji osoby oglądającej filmik Marthy. Wierzcie lub nie, ale na swoich półkach wyszukałam dosłownie kilka pozycji spełniających ten warunek - zwłaszcza że chciałam wyszukać takiej książki, ktorej jeszcze nie czytałam. Na szczęście natrafiłam na "Ponad wszystko". 

WYPAD NAD MORZE - Książka z motywem wody na okładce.

"Przekonaj mnie, że to ty". Przyznaje że nie jestem zbyt pozytywnie nastawiona do tego konkretnego wyboru i możliwe, że na przestrzeni kolejnych dni ulegnie on jeszcze zmianie, ale a) jest to jedna z niewielu pozycji z wodą na okładce i b) potrzebuję w swoim TBR-ze czegoś co nie jest powieścią YA. 

OSTATNIE PODRYGI WAKACJI - Książka, z przeczytaniem której ciągle zwlekasz i musisz się za nią zabrać teraz, zanim znowu rzucisz się w wir obowiązków.

Tak naprawdę zwlekam z przeczytaniem niemal każdej książki w owym stosie, ale że "Ponad wszystko" już od pewnego czasu "oszczędzałam" na czas maratonu, powiedzmy że to ona najlepiej wpasowuje się w owe wyzwanie. 

SIERPIEŃ W HRABSTWIE OSAGE - Przeczytaj książkę i obejrzyj jej ekranizację / adaptację.

Zakładam, że nie spełnię tego wyzwania. Naprawdę. Nie jestem wielbicielką filmów i muszę być w nastroju żeby jakiś obejrzeć, a na domiar złego jedyna książka, którą posiadam na półce i spełnia ową kategorie jakoś nie wzbudza mojego zainteresowania. Gdybym jakimś cudem spełniła wszystkie inne wyzwania, albo coś mi odbiło - czekam obecnie na odbiór "Koraliny" z biblioteki. 

WAKACJE PRZED KOMPUTEREM - Książka, którą polecali polscy lub zagraniczni booktuberzy.

Akurat to była dla mnie najprostsza kategoria. Mam wrażenie, że mogę do nie podpasować większość tytułów. Jeśli chodzi o polski booktube - "Parabellum", a zagraniczny? "Inne zasady lata", "Ponad wszystko", "Simon oraz inni homo sapiens"

WAKACYJNA OPALENIZNA - Książka z okładką w brązach i/lub pomarańczach.

Trochę działam tutaj na własną korzyść, ale postanowiłam podpiąć pod ową kategorię "Inne zasady lata". Okładka jest raczej żółta, ale ma pomarańczowy napis i brązowo-pomarańczowe refleksy. 

ZARAZ POWRÓT DO SZKOŁY - Książka z uczniami lub studentami.

Mam wrażenie, że mogłabym wziąć pod uwagę kilka tytułów - w końcu większość pozycji YA dotyczy uczniów - ale zdecydowałam się na moj najświeższy nabytek "Simon oraz inni homo sapiens"

KONIEC WAKACJI - Zakończ serię, czyli przeczytaj ostatni tom lub zmaratonizuj całą serię.

Żeby spełnić to wyzwanie najpierw muszę narzucić sobie inne. W chwili gdy tworzyłam ten wpis nie przeczytałam jeszcze drugiego tomu i chciałabym to zrobić przed 15 sierpnia. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w trakcie 7ReadUp-a skończę trylogie Parabellum. 

ÓSMY MIESIĄC - Przeczytaj ósmą książkę ze swojej półki.

W mojej wyliczance wyszło na to, że mam dwa tytuły do wyboru. "Panikę" oraz "Cień i kość". Skłaniam się raczej ku tej pierwszej opcji, ale jeśli będę mieć dość YA osadzonych w naszym świecie, pewnie zdecyduje się siegnąć po powieść Leigh Bardugo. 

I naprawdę nie pytajcie mnie kiedy tego dokonam. Nie wiem. Ale trzymajcie mocno kciuki. I koniecznie pokażcie mi swoje TBR-y.  

0 comments

Każdy Wasz komentarz witam z uśmiechem na ustach. Wszystkie niezmiennie stanowią dla mnie zresztą niewyczerpane źródło motywacji. Będę więc wdzięczna za każdy, nawet najmniejszy pozostawiony przez Was ślad i, w miarę możliwości, postaram się na niego odpowiedzieć.
Kala