Książki pod choinkę


Nie zawsze lubiłam kupować prezenty. Prawdopodobnie czyni to ze mnie w oczach niektórych osób egoistę albo sknerę, albo hybrydę tych dwóch określeń, ale tak wygląda prawda. Byłam jednym z tych dzieci, którym wydawało się, że prezenty naprawdę zostawia w pralce (ulubionym schowku moich rodziców, egzekwo ze zdecydowanie mniej ciekawą szafą) Mikołaj, a kiedy w końcu odkryłam prawdę nie miałam pojęcia jakie prezenty powinno kupować się pod choinkę. Nie wiem czy znacie taką zasadę - jeśli jest się w czymś kiepskim, z reguły nie sprawia to frajdy i chyba właśnie dlatego dobór odpowiednich podarunków kojarzył mi się jedynie z przykrym obowiązkiem. Potem nabrałam wprawy - wystarczyło uważnie przypatrywać się reakcjom bliskich i obserwować co wywołuje ekscytację a co jedynie uprzejmy grymas zadowolenia - i w konsekwencji poszukiwanie prezentów stało się jeszcze bardziej ekscytujące niż ich otrzymywanie. 

Ale książek nie kupowałam i nie kupuję swoim bliskim. Nie dlatego, że nie chciałabym tego robić, ale względu na to że raczej taki prezent nie sprawiłby im przyjemności - o czym już wielokrotnie wspomniałam mimochodem.  Potrzebę polecenia ciekawych tytułów na świąteczne podarki zaspokajam jednak co roku publikowanymi okolicznościowymi tekstami na blogu. Tak jak ostatnio wybrałam po kilka tytułów z najbardziej popularnych gatunków starając się nie powtarzać przy tym wyborów z zeszłych lat. Mam nadzieję, że znajdziecie tu jakieś inspiracje. 

PS. Klikając w tytuł danej powieści zostanie przeniesieni do sklepu internetowego, który (w chwili tworzenia tego posta) posiadał najbardziej korzystną ofertę. Oprócz tego, zamieściłam również odnośniki do mojej recenzji (o ile tylko została już opublikowana na blogu) 

Young Adult&New Adult


Inne zasady lata, Benjamin Alire Sáenz <RECENZJA> // Oddam Ci słońce, Jandy Nelson <RECENZJA> // Król kruków, Maggie Stiefvater <RECENZJA> // Pojedynek, Marie Rutkoski <RECENZJA> // Cień i kość, Leigh Bardugo // Promyczek, Kim Holden <RECENZJA> // Układ, Elle Kennedy <RECENZJA> // Ugly love, Colleen Hoover <RECENZJA>

Powieści obyczajowe & Science fiction


Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender, Leslye Walton // Marsjanin, Andy Weir <RECENZJA> // Stacja jedenaście, Emily St. John Mandel <RECENZJA> // Projekt “Rosie”, Graeme Simsion <RECENZJA> // Zanim się pojawiłeś, Jojo Moyes <RECENZJA> // Zapytaj księżyc, Nathan Filler // Awaria małżeńska, Natasza Socha i Magdalena Witkiewicz <RECENZJA> // Amerykaana, Chimamanda Ngozi Adichie

Fikcja historyczna & Thriller


Muza, Jessie Burton <RECENZJA> // Słowik, Kristin Hannah <RECENZJA> // Chłopiec z latawcem, Khaled Hosseini <RECENZJA> // Przez niego zginę, K. A. Tucker <RECENZJA> // Ekspozycja, Remigiusz Mróz <RECENZJA> // Dziewięć dni, Gilly Macmillan <RECENZJA> // Motylek, Katarzyna Puzyńska <RECENZJA> // Żniwa zła, Robert Gabraith <RECENZJA>

0 comments

Każdy Wasz komentarz witam z uśmiechem na ustach. Wszystkie niezmiennie stanowią dla mnie zresztą niewyczerpane źródło motywacji. Będę więc wdzięczna za każdy, nawet najmniejszy pozostawiony przez Was ślad i, w miarę możliwości, postaram się na niego odpowiedzieć.
Kala